Just den jag har från Acetec är inte högljudd.
Det lilla som hörs är från stosen utomhus där den blåser ut fukten. Vi har haft den under sovrummsfönstret sedan 2014 och den stör inte. Den står inställd på 60%. Är det torrt går den igång var 4:e timme för att kolla läget.
Svärfar hade någon från Antisimex och den hördes upp i köket. Utomhus lika mycket. Nej fy fan!!!
Jag installerade min själv. Enkelt och billigt.
Det lilla som hörs är från stosen utomhus där den blåser ut fukten. Vi har haft den under sovrummsfönstret sedan 2014 och den stör inte. Den står inställd på 60%. Är det torrt går den igång var 4:e timme för att kolla läget.
Svärfar hade någon från Antisimex och den hördes upp i köket. Utomhus lika mycket. Nej fy fan!!!
Jag installerade min själv. Enkelt och billigt.
Med kondensavfuktare sätter man på en kort slang på kondensavloppet och gräver en liten stenkista några [dm] ner under plasten. Sedan på med en liten bit markduk och fyll igen och lägg tillbaka den åldersbeständiga plasten på marken i krypgrunden. Då får man all värme aggregatet genererar att också stanna i krypgrunden istället för att blåsas ut.N Niclas Jergard skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
