1 463 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
val av MIG-svets
Hej,
jag vill köpa en ny MIG- svets.
Jag överväger:
1. Telwin Electromig 330 Wave pris:25.431:- inkl moms från Gnosjö maskin (Positiv: 1.Puls funktion 2. TIG- funktion DC bara 3. vikt: 39 kilo )
2. ESAB Origo Mig C340 Pro 4-HJ Pris 21.244:- inkl moms från Svets och tillbehör (Positiv: 1. lite starkare, 2.ESAB)
Några goda råd?
Jag överväger:
1. Telwin Electromig 330 Wave pris:25.431:- inkl moms från Gnosjö maskin (Positiv: 1.Puls funktion 2. TIG- funktion DC bara 3. vikt: 39 kilo )
2. ESAB Origo Mig C340 Pro 4-HJ Pris 21.244:- inkl moms från Svets och tillbehör (Positiv: 1. lite starkare, 2.ESAB)
Några goda råd?
Telwinmaskinen är ju en inverter med allt det innebär, tex mycket strömsnålare (mindre värmeförluster). Telwin har inte överdrivet bra rykte på sina invertrar, jag vet dock inte ett skit om denna specifikt. Esab Origo Mig 340 Pro är väldigt stabil och skapligt omodern och du kommer att kunna göra mer med en fungerande inverter, rimligtvis bättre starter och avslut om det är viktigt, troligtvis bättre vid tunnplåt och kanske fungerar hjälpligt på aluminium med. När Telwin dör så har du antagligen ytterligare 3-400% livslängd kvar i Esaben. Så valet beror väl på vad man skall svetsa.E Effe82 skrev:Hej,
Jag överväger:
Några goda råd?
Klicka här för att svara