Har köpt ett hus byggt 1960 som jag renoverar. Har ett rum där jag undrar hur de är bäst/enklast att gå vidare.
då de både är fläckar och sprickor i väggen tänker jag att de är lika att montera gipsväggar?
finns risken att även de kommer spricka? Ska jag spackla igen sprickorna och därefter måla men då ha risken att sprickorna kommer tillbaka samt att de kommer synas igenom målningen?
då de både är fläckar och sprickor i väggen tänker jag att de är lika att montera gipsväggar?
finns risken att även de kommer spricka? Ska jag spackla igen sprickorna och därefter måla men då ha risken att sprickorna kommer tillbaka samt att de kommer synas igenom målningen?
Ser ut som ngn skruvat spånskiva på en gipsvägg.
Jag hade kört renoveringsgips (6mm). Du behöver inte göra ngt annat åt underlaget än att skära bort sådant som sticker ut.
Du verkar ha en ventilerad golvsockel, den är till för att luften skall kunna vandra under golvet. Så se till att inte täppa igen..
Jag hade kört renoveringsgips (6mm). Du behöver inte göra ngt annat åt underlaget än att skära bort sådant som sticker ut.
Du verkar ha en ventilerad golvsockel, den är till för att luften skall kunna vandra under golvet. Så se till att inte täppa igen..
Planen är att hyra ut huset tillsvidare och ska troligen byta golv i detta rum om något år. Vill därför inte ’överarbeta’ i huset men vill samtidigt att de ska se hyfsat ut. Målet är väl att renovera med en så billig å snabb lösning som möjligen går.
Larsa skrev:
Ser ut som ngn skruvat spånskiva på en gipsvägg.
Tack för snabbt svar! Jo bergvärmen går via golvet å ut genom listerna. Aldrig sett nått liknande
Så monterade gipsväggen enl bild i andra rummet
Klicka här för att svara