En reflektion nu när jag väljaen mäklare i Stockholm är att alla får toppbetyg. Kan man lita på dessa omdöme sajter som reko? Måste finnas några som inte uppnåt tex utlovat resultat. Det är ett mått som jag skulle vilja följa upp innan val av mäklare.

Min slutsats är alltså att det inte spelar så stor roll vilken mäklare man väljer utan man kanske ska gå efter andra parametrar som att mäklarkontoret ska ligga nära så att det blir enkelt med extravisningar etc.

Har någon tips eller bra /dåliga upplevelser får ni gärna höra av er.

Tack på förhand

När vi skulle välja mäklare så kontaktade vi flera och frågade vad de skulle ta betalt för att sälja vår lägenhet, hörde hur många lägenheter de hade sålt i området tidigare och vad de ville sätta för pris på vår lägenhet. Valde den som verkade vettigast och som vi själva hade kunnat tänka oss att köpa en bostad av.

Tycker att du också ska prata med flera själv innan du bestämmer dig. Jag litar inte på den typen av omdömessajter generellt.

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Precis! Välj den som verkar mest tillförlitlig. Utgångspriset behöver inte vara utslagsgivande - mäklaren kanske just vill ha objektet av annan anledning. Kolla med flera. Välj den som garanterat tar hand om objektet själv och inte överlåter visningarna på någon annan inom bolaget. Brukar det (eventuellt) räcka med internetreklam? Är det nödvändigt med dagstidningsannonsering i Stockholm? Idag är det vanligt att betala extra för mäklarens olika moment. Är det en villa kan olika besiktningstyper vara värt att kolla. Har mäklaren redan en lista på på intresserade kunder?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.