Fairlane Fairlane skrev:
Jag kollar när jag är hemma ikväll och återkommer.
Jag tycker du kan fortsätta med vin-testerna också, så vi helt säkert vet var man kan hälla vin på en thinkpad?

• Haha
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
A
Undrar vilken win-do(w)s den tål?

A Alfons3301 skrev:
Undrar vilken win-do(w)s den tål?
Organiskt italienskt rödvin. Jag borde testat champagnen men den flaskan hade vi precis tömt.

Noterar att utveklingen gått framåt. Köpte en trådlös mus runt -07, men blev iriterad på den dåliga batteritiden, och att jag glömde stänga av den, så när jag köpte en ny dator -09 köpte jag även en mus med sladd. Den gav upp här om dagen, så jag gav mig ut på jakt efter en ny. Det fanns typ 100 att välja på men ingen utom en, hade den form som passade min hand till 100%, så den blev det. Dock var den trådlös, men den stänger av sig själv när man stänger locket på laptopen, och batterierna ska hålla i minst 2 år.

Grymt skönt med den långa batteritiden. På jobbet har jag en blåtandsmus som man får ladda med micro USB, håller en månad per laddning typ (Logitech MX Master)

Har för mig att T450 har tangentbord som är vattenbeständigt.

L Lars48 skrev:
Har för mig att T450 har tangentbord som är vattenbeständigt.
Skämtar du?

Tja, mina gamla T60 och T61 har spillskyddat tangentbord. Och att döma av bilden du la upp så har du det också...
Så med lite tur så är det bara att plocka ihop allt igen och testa. Eventuellt vill du plocka loss tangentbordet och skölja av det intorkade vinet som visserligen är hästlängder bättre än läsk så det kanske inte behövs. ;)

• Baksida av en laptop med anteckningar om vattendroppar och spillsäkerhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Baksidan av en bärbar dator med texten "En till vattendroppe..." och en pil pekande mot en dropp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Fairlane
yonna yonna skrev:
Vad är det för skiva som sitter under kontakterna längst upp till höger?
På kortsidan precis där finns ett litet snäpp; antingen syns en grön del - eller så syns den inte. Skall snäppet visa det gröna?
Thinkpaden laddar men inget händer när jag öppnar locket.
Jag måste skaffa skruvmejsel som passar - har ingen bil denna vecka:thinking:
Hittade ingen skiva under eller någon grön del. Du har två USB-kontakter och en mini-displayport där.

Fairlane Fairlane skrev:
Hittade ingen skiva under eller någon grön del. Du har två USB-kontakter och en mini-displayport där.
Minidisplayport verkar det vara - ett tunnt kort? Pillar inte ut det.

Fairlane
Mini-displayporten är den längst till vänster av de tre kontakterna. Används om du vill ansluta till extern skärm, tv, projektor etc.

Är maskinen stendöd?

Fairlane Fairlane skrev:
Mini-displayporten är den längst till vänster av de tre kontakterna. Används om du vill ansluta till extern skärm, tv, projektor etc.

Är maskinen stendöd?
Jäpp. Men batteriet laddas.

J
Bakom uttagen högst upp till höger i bild (displayporten och USB-portarna) sitter hårddisken på T430.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
J jnse skrev:
Bakom uttagen högst upp till höger i bild (displayporten och USB-portarna) sitter hårddisken på T430.
Gah, du har helt rätt. Det var väl 6 år sen jag bytte disken i min, så jag mindes fel. Då är det troligen disken som gett upp (dum disk som inte gillar rödvin).

Frågan är om en ny disk skulle få igång datorn igen?!

• Gilla
jnse
  • Laddar…
J
Lättast att att ta ut hårddisken och testa den i något annat, typ med en sån där kabel man kan plugga in den i USB-uttaget på en annan dator med.
Funkar disken då så är det något annat som är fel.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.