yonna yonna skrev:
Nu är den installerad - idag!
Återkommer med nöjdhetstyckande ... :D
Ett gott råd till forumister: sätt inte vinglaset alltför nära laptopen fredag kväll.

Min glädje över ThinkPaden blev alltför kort.

Inrego har rekommenderat ThinkPad T440 för ca 3400. Vad säger ni experter nu?
 
  • Ledsen
  • Wow
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
...det var ju bra att du lärde dig läxan på en billig laptop då.....:)
 
  • Haha
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Tråkig att höra.
T440 är lite lättare och bättre batteritid men dålig trackpad och ingen CD läsare om du använder sådan.

Har kass klick trackpad på min dator, helt värdelöst så skulle skippa 440 även om den går att byta ut till en med knappar.
 
MathiasS MathiasS skrev:
...det var ju bra att du lärde dig läxan på en billig laptop då.....:)
Tja det var ju tur att den var "billig" ... tror inte en dyrare skulle klarat av vinet bättre ;). Men jag har nu lärt mig inte använda musen ... men hade missat spara dokumenten nånannanstans ...
 
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Tråkig att höra.
T440 är lite lättare och bättre batteritid men dålig trackpad och ingen CD läsare om du använder sådan.

Har kass klick trackpad på min dator, helt värdelöst så skulle skippa 440 även om den går att byta ut till en med knappar.
Ge mig ett bättre alternativ!
Jag brukar inte använda CDn. Men ser många TV-program på laptopen. Batteritiden var usel på T430 - fick ha laddaren på hela tiden.
 
Cad laptops som en thinkpad har ju generellt sett ganska dålig skärm så skulle försöka hitta en begagnad spellaptop som brukar ha bättre skärm. Jag har en Y50-70 4k där skärmen är riktikt bra!
 
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Cad laptops som en thinkpad har ju generellt sett ganska dålig skärm så skulle försöka hitta en begagnad spellaptop som brukar ha bättre skärm. Jag har en Y50-70 4k där skärmen är riktikt bra!
... hittar den inte ... pris?
 
K kioskdavid skrev:
Jag skulle rekommendera att om möjligt plocka bort batteri och bakstycke å låta den stå luftigt några dagar att torka och sedan testa att starta den igen.
Vill den fortfarande i te starta så plockar du ur hårddisken och köper en sådan här kabel och ser om du kan nå dokumenten på hårddisken. [länk]
Baksida av en bärbar dator med öppet minnes- och batterifack, synlig RAM och trådlöst kort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mer än så här lyckades jag inte få av ... Jag förmodar att batteriet sitter längst upp till höger? Det är just där vinslabbet hamnade ... Pyttelite hamnade på mittersta kontakten.
 
yonna yonna skrev:
[bild]
Mer än så här lyckades jag inte få av ... Jag förmodar att batteriet sitter längst upp till höger? Det är just där vinslabbet hamnade ... Pyttelite hamnade på mittersta kontakten.
Batteriet är det avlånga som sitter i vänster i bild.
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Baksidan av en bärbar dator med avtaget batteri och synliga skruvar och minnesmoduler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får du inte av baksidan kan du kolla under batteriet för skruvar. På en del sitter det också skruvar under gummifötterna
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Fairlane
Om man vill lyfta bort hela undersidan så sitter det tre skruvar längst ner i bild och 4 högst upp. Egentligen utanför bild, men jag har ju en likadan så jag kollade på den.

Om vinspillet är uppe till höger bör hårddisken vara ok och kan återanvändas.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Om man vill lyfta bort hela undersidan så sitter det tre skruvar längst ner i bild och 4 högst upp. Egentligen utanför bild, men jag har ju en likadan så jag kollade på den.

Om vinspillet är uppe till höger bör hårddisken vara ok och kan återanvändas.
Vad är det för skiva som sitter under kontakterna längst upp till höger?
På kortsidan precis där finns ett litet snäpp; antingen syns en grön del - eller så syns den inte. Skall snäppet visa det gröna?
Thinkpaden laddar men inget händer när jag öppnar locket.
Jag måste skaffa skruvmejsel som passar - har ingen bil denna vecka:thinking:
 
Fairlane
Jag kollar när jag är hemma ikväll och återkommer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.