Vi ska lägga nytt golv på 2 våningen (1,5 plans).
Där är ca 1 meter mellan bjälkarna.

Vad brukar man lägga? golvspån, golvgips, råspont....
Misstänker att avståndet mellan bjälkarna är för stort för endast använda golvspån.

/Jonas
 
A
Hej
Har precis haft samma bekymmer, antar att du har ca 15-20 cm stockar som reglar. Eftersom mitt golv på övervåningen behövde riktas ordentligt, slog jag fast 6" reglar på vardera sidan om stocken, då vart c/c-måttet ca 700, sen kottlade jag i mellan vid varje längsgående skarv mellan golvspånen ( 22 mm ). Det verkar stadigt och bra. Dessutom kommer jag att lägga glespanel ovanpå för att lägga golvvärme i, trösklarna klarar detta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.