Har en trapp (av allt att döma byggd 1930-tal) bestående av hela rejäla trappsteg (tog bort en liknande, fick lyfta varje trappsteg med skopa...).
Nu har någon under årens lopp putsat lite på nåt trappsteg och slängt på färg som släpper i flagor dirket på andra.

Vad hade ni rekommenderat för typ av bruk på detta - är ju entren, med grus nedanför, men inget tak så blir ju snö på vintern osv så rätt utsatt såklart. Någon glippa har jag skrapat fram mellan två steg som behöver lagas också. Därefter någon färg tänker jag nog ha på, isf vad för sort? Iom jag har lite dålig koll på vad det egentligen är för material i grunden så tar jag tacksamt emot tips. Behöver inte hålla 100 år till men gärna inte spricka när man vaknar morgonen efter, gör det helst ordentligt.

Ett trappsteg (bilden där det är lite mer ljust) verkar ha något lager puts - knackar jag där är det lite mer ihåligt så antar den är lagat, men det sitter hårt på den.

• Sliten trappkant med en synlig glipa och flagnande färg över olika lager av material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1930-tals trappsteg med flagnande färg och möjligt putsat lager.
    Skapa konto
  • Slitet trappsteg med flagnande målfärg i olika nyanser av grått och beige.
    Skapa konto
  • Åldrad trappa från 1930-tal med flagnande färg och puts, med en soppkvast vid sidan.
    Skapa konto
Rekommenderar husfix, bra att ha hemma!

Människorna i närmaste färghandel kan hjälpa dig om du tar med några färgflagor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.