Tja är i tankarna att slänga upp en ovan mark pool och vill värma upp med vakuum rör
och efterlyser någon som kanske göra det.
Tycker det vore smidig då man kan värma upp huset på höst/vår när pool inte används.

hur mkt vakuumrör skulle behövas för att värma upp 20-25m3 i dalarnas klimat

lite tips och trix mottages tacksamt
 
B
Det är passé med vakuumrörsolvärme. Tekniken har utvecklats. Satsa på solpaneler istället och en poolvärmepump istället.

Det är ju dessutom när solen är borta några dagar som man vill ha värmen i poolen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.