Hej,
Vi ska flytta till radhus som jag givetvis vill fylla med mer eller mindre nödvändiga tekniska lösningar.
Idag har jag en Zipabox som jag iof tycker funkar helt okej men jag gillar inte att den är helt molnbaserad vilket gör att jag överväger att byta till någonting annat.
Det jag kollat mest på är Domoticz eller Vera då Hc2 känns rätt gammal nu och även har en rejäl prislapp.
Jag har i princip ingen erfarenhet av att skriva kod vilket gör mig lite rädd för Domoticz men det kanske är överdrivet? Vet ju andra opensource projekt som vart sjukt lyckade (typ xbmc) Domoticz verkar ju även kunna göra en massa som inte de dedikerade burkarna klarar.
Har även ett DSC powerseries 1862 centralapparat liggandes som jag har för avsikt att ha i huset. Givetvis är integrationen mellan larm och z-wave controler extremt viktig då jag vill kunna använda larmets deckare/magnetkontakter när jag bygger scener/regler för ljus mm.
Så till frågan. Vad skulle du valt för controller? kom gärna med motivering om varför.
Berätta gärna om era egna setuper med för och nackdelar

Vet någon vart man kan läsa/lära sig mer om LUA?