Har fått väghöjd, faller 1m på de 30m utmed vår tomt.
Behöver man "slänta av" någonstans på tomten eller ska man låta den gå efter väghöjd?
Kanske ska nämna att vägen sedan planar ut förbi nästa tomt. (nej, vi kunde inte köpa den... :))

Betongkeps skrev:
Har fått väghöjd, faller 1m på de 30m utmed vår tomt.
Behöver man "slänta av" någonstans på tomten eller ska man låta den gå efter väghöjd?
Kanske ska nämna att vägen sedan planar ut förbi nästa tomt. (nej, vi kunde inte köpa den...  :))
Om jag fattat det rätt så går vägen utanför er tomtgräns?

Om ni ska slänta beror ju lite på hur området ser ut likson. Men 1m på 30 m är inte speciellt mycket... hitta en lutning som känns bra, vill ni ha en plan gräsmatta så fyll ut, annars låt det vara. Har man lite lutning på marken så rinner vatten oc hsånt undan lite lättare med..

Det är ju bara 3 cm per meter så jag tror inte att det blir något problem. Sen är det ju som magnus säger bra om det lutar bort från huset så att man slipper stillastående vatten vid huset. Var glad att du slipper mina 6-7 meters höjdsjillnad på ca 65 meter

Vägen går utmed tomtgräns Magnus.
Kanske är det inte så mycket då Mats...
However, har dock föreställt mig tomten som helt plan men alternativet att fylla upp betyder väl något form av stöd (och ev. dränering?) mot granntomten? Då tomten är en avverkad skog (med fina stubbar och stenar) lär det nog kosta en slant att få ordning på ändå.
Slänger in en fråga till: Alla stubbar bort (inte bara under byggnad) eller fylla över?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.