TS kanske skulle bestämma sig för infällt eller utanpåliggande först, verkar som om denna tråd drar åt olika håll....
var skrev jag att man skulle koppla i första uttaget? jag skrev ju att den andra fasen skulle passera uttaget och ner till det nedre, inte kopplas i det övre!snaggletooth skrev:
satt en vit klisterlapp på ett gäng amerikanska uttag jag köpte, på den stod det:Rrrrr skrev:
Be sure to connect the bare copper wire to the green grounding screw.
så det enda dom verkar varna för är ju jorden.. jag hade väntat mig en hel instruktionsbok i varje vägguttag. men amerikanska fölängningssladdar sitter det stora lappar på med ett rött STOP-tecken och en massa löjlig text, typ förlängningssladdar kan vara farliga osv..
Blandar du inte ihop uttagets märkspänning och max belastning med vilken isolation uttaget har? 250V 16A anger ju vad uttaget får max belastas med.snaggletooth skrev:
En utanpåliggande apparats (uttag i detta fallet) märkspänning gäller väl hela konstruktionen. Om den skulle vara godkänd att använda som kopplingsutrymme för 2/3 faser borde det finnas en märkning "400V" eller "500V" någonstans också på själva kapslingen eller åtminstone i något dokument. Så tänker jag iaf. Rätta mig gärna om jag har fel.pefo skrev:
henkeboy82 skrev:
Utanpålligande eller infällt?
Jag antar att det är utanpåliggande eftersom du skriver kabel.
/R
Står ju att dom ÄR godkända för 3fasfördelning på kontor/industri/osv så är ju knappast själva produkten som begränsar användandet av 3fasfördelning i bostäder. Eftersom man använder samma produkt.snaggletooth skrev:En utanpåliggande apparats (uttag i detta fallet) märkspänning gäller väl hela konstruktionen. Om den skulle vara godkänd att använda som kopplingsutrymme för 2/3 faser borde det finnas en märkning "400V" eller "500V" någonstans också på själva kapslingen eller åtminstone i något dokument. Så tänker jag iaf. Rätta mig gärna om jag har fel.
Quick-Rot utanpåliggande uttag i IP21snaggletooth skrev:
Uttagsprogrammet omfattar 1-, 2- och 4-vägsuttag, jordade och ojordade med stödram av isolermaterial.
2-vägsuttag
2-väguttagen är godkända för vidarekoppling av 3-fasgruppledning vid installationer i industrier, sjukhus, skolor, kommersiella lokaler och liknande.
* Från eljo.se (Står likadant om infällda/utanpåliggande)
Ja, men det är ju det jag sagt hela tiden, står det att man får göra så enligt tillverkarens uppgifter så är det väl inga problem.Rrrrr skrev:Quick-Rot utanpåliggande uttag i IP21
Uttagsprogrammet omfattar 1-, 2- och 4-vägsuttag, jordade och ojordade med stödram av isolermaterial.
2-vägsuttag
2-väguttagen är godkända för vidarekoppling av 3-fasgruppledning vid installationer i industrier, sjukhus, skolor, kommersiella lokaler och liknande.
* Från eljo.se (Står likadant om infällda/utanpåliggande)
Klicka här för att svara