Finns det vägguttag för infälld montering i en enkeldosa med både 230V och USB för laddning? Typ:

http://www.extremetech.com/computin...ks-or-how-to-avoid-blowing-up-your-smartphone

fast för svenska förhållanden. Elko plus finns fast bara med USB vad jag kan se. Det hade räckt med ett 230V-uttag och ett USB-uttag, typ att den ena 230V-brunnen är utbytt mot USB. Eftersom det ena uttaget i vanliga dubbeluttag numera nästan alltid är upptaget av en USB-laddare skulle man lika gärna kunna ha den inbyggd!

Goteborg skrev:
Googlade lite och såg att någon hade länkat till denhär. [länk] En dator i väggen!
Så j---a coolt! En sån måste vi ha!

Goteborg skrev:
Googlade lite och såg att någon hade länkat till denhär. [länk] En dator i väggen!
Nu börjar det likna något :D

Grymt!
Men framförallt var det ju väldigt smidigt att det var så pass många uttag i samma dosa.
Låt säga att man ha samma sak, men utan den inbyggda datorn, alltså vill ha en dator bakom väggen och dra allt från den istället, finns det något sånt?

Ska man behöva sätta 2x3 med ett enda uttag i varje så känns det ju vettigare att dra allt icke-starkström genom något eget rör, och bara låta sladdarna hänga ut.

Jag följer tråden, jag skulle vilja ha USB in, HDMI in till förstärkare, detta står på andra sidan väggen. Kanske RJ45 till switchen också.

Redigerat:
tompathepilot skrev:
Jag följer tråden, jag skulle vilja ha USB in, HDMI in till förstärkare, detta står på andra sidan väggen. Kanske RJ45 till switchen också.
Jag köpte sådana uttag till tv apparaterna i konferensrummet på kontoret. En platta i en-facksram med 1xhdmi samt 1xusb.

Dessa kommer från Jung i tyskland.
Mrknadsförs i sverige av gycom men finns garanterat i mågon tysk onöine-shop

Tackar, detta får kollas upp!

googlar på, ingen som hittat vanligt + usb än?

Ring Elko och fråga. De har massa"special" lösningar. Bara för att det inte ligger på hyllan i butik alltid så betyder det inte att det inte finns. Dock med ett 2bruns uttag kombinerat meden USb och andra 230V är nog mer omöjligt.
Går att lösa lite ful/snyggt med en dubbelram och enkel uttag och sen USB laddaren etc.

Usch.....inkoppling/kabeldragning fram till denna.....det blir ortodoxt....om man nu inte vill ha fönsterbänkskanaler i hela hemmet förstås ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.