tommib tommib skrev:
Varför frågar du om du har bestämt dig?
Att man skruvar fast elmateriel får nog betraktas som så självklart att man inte anger det. Klomontage i dosor förekommer också, som ett sämre alternativ.
Jag har inte bestämt mig men jag vill ha fakta som säger att man inte får i sånt fall.

tommib tommib skrev:
Nej, det är inte ett korrekt monteringssätt. Oavsett om du har något som har suttit uppe tidigare.
Det med att limma är det inget förbud på eller ett icke korrekt montage, det är att få något att sitta fast ordenligt. Så det med får. Får är snälla djur, det vet vi som bor på landet.

• Gilla
Lindgrenski
  • Laddar…
Skulle aldrig få för mig att limma upp något, vare sig hemma eller ute hos kunder

Vad gäller kabelkanal så finns det här.

https://www.elbutik.se/product.html/optiline-minikanal-bt-sjalvhaftande

OptiLine Minikanal BT Självhäftande är en kabelkanal i serien OptiLine från Schneider. En minikanal i två olika utförande, en tillverkad i PVC plast och en i halogenfri PC/ABS plast. Med mellanväggar som kan tas bort och förstansade hål var 100:e mm. Kabelkanalen levereras med självhäftande tejp på baksidan av höljet. OptiLine Minikanal BT är inte godkänd för starkströmskablar om kanalen endast fästs på väggen med självhäftande tejp. Tejpen måste då kombineras med skruvar. Godkänd för enkelisolerade kablar om skruv TFT-IS används. Färg RAL 9003.

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.