Som sagt, hur har ni löst det med inspektionsluckan för golvvärmefördelaren?
Sett att det finns speciella lådor att fälla in i väggen men dom kostar ju över 2000:- för en plåtlåda med en lucka.

Har hittat dom som säljer endast luckan som man fäller in i gipsväggen men som störst 400x400mm, det kanske blir i minsta lagret eller vad tror ni?
Har 7 slingor på fördelaren?

Tar gärna emot tips på var man kan köpa luckor till vettiga priser.

Placerar själv fördelaren i det jag bygger i ett utrymme med golvbrunn helt utan skåp. Den sitter bara på väggen bland en massa andra rörinstallationer. Snyggt, nej, men det är så mycket andra rör där, bla hydrofor och vattenfilter, att utrymmet är tänkt som ett installationsutrymme.

Och för att inte ställa till det med ytterligare behov av en tappvattenfördelare och tillhörande (onödigt) dyra skåp, kommer jag att sätta även fördelaren för tappvattnet i samma rum, även om det blir någon meter extra alupexslang till förbrukarna. Jag slipper skåpet.

Tror inte du behöver ha en vattentätt skåp till golvvärme, eftersom det är uppvärmningssystemet med begränsad mängd vatten i vid ev. läckage. Däremot för tappvattenfördelning kan ju läckaget vara hur stort som helst.

Jag har byggt in ett antal golvvärme fördelare i köks överskåp som jag har klyvit på djupet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.