TF83
Hej!

Tänkte höra hur ni har det i väggarna ni som reglat upp en bastu.
Vet att många har fusktimmer och således ingen isolering, men jag har ett parti virke som skulle passa perfekt att regla upp en bastubod med förrum.

Tänkte göra det så lätt och billigt som möjligt med bla råspont på väggarna i bastun, men hur har ni gjort med väggarna? Utifrån och in? Isolering eller inte?
Isolerat taket? Hur?

Den kommer ju inte vara uppvärmd annat en när den annvänds.

Mvh
 
Jag skulle isolera minst alla ytterväggar i bastun, runt 90-100mm så du får behålla värmen då du bastar, för det lär väl bli mest höst och vinter gissar jag?
 
TF83
Ja det kan ju kanske va värt att isolera,eftersom det ska gå och basta när det är -20 också :)
Har du någon ide på väggkonstruktion också?

Mvh
 
Snylta nån ritning på nätet, snåla inte på grovleken på reglar bara.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.