Köpte nyligen hus med bastu på tomten. Visar sig vara impregnerat virke som golv, NTRA, bör man riva upp allt och lägga om eller ba låtsas som jag inte vet om det? :)

Hej och välkommen till forumet!

Om det tryckta virket inte är väldigt gammalt innehåller det inte så mycket farligheter och golvet blir ju knappast hetare inne i bastun än vad trallen blir ute en varm sommardag så jag skulle rekomendera dig att 'sitta lugnt i båten'

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Om det tryckta virket inte är väldigt gammalt innehåller det inte så mycket farligheter och golvet blir ju knappast hetare inne i bastun än vad trallen blir ute en varm sommardag så jag skulle rekomendera dig att 'sitta lugnt i båten'
Tack!
Bastun är byggd 2017, så bör ju vara av det nyare slaget👍
Då hettar jag upp den och tar mig ett bad på momangen

T Torpis94 skrev:
Tack!
Bastun är byggd 2017, så bör ju vara av det nyare slaget👍
Då hettar jag upp den och tar mig ett bad på momangen
Blir ju inte särskilt varmt i golvet heller, jag hade vart helt lugn!

• Gilla
Torpis94
  • Laddar…
Orsaken att NTR/A inte rekommenderas inomhus är att det innehåller ämnen som avdunstar och som bl.a. kan orsaka allergier. Rekommendationen är oxo att hudkontakt skall undvikas.
T Torpis94 skrev:
bör man riva upp allt och lägga om eller ba låtsas som jag inte vet om det? :)
Hur man själv gör bestämmer man själv. :)

O O skrev:
Orsaken att NTR/A inte rekommenderas inomhus är att det innehåller ämnen som avdunstar och som bl.a. kan orsaka allergier. Rekommendationen är oxo att hudkontakt skall undvikas.

Tack för svar👍

O O skrev:

En bastu stående på tomten kan man ju också diskutera om det är inne eller inte 😀

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.