Funderar på det här med vägghängd toalett, verkar ju väldigt smidigt. Ni som har detta är ni nöjda?
Är det mycket dyrare än en vanlig?

De är dyrare än vanliga toaletter. Nästan dubbelt upp. Att tänka på är vilken höjd man vill sitta på så att man sätter avloppet på rätt höjd från början. Med hjälp av ritningar från tillverkarens hemsida går det att få fram. Om man inte har golvet klart får man räkna ut hur mycket man tänker bygga upp golvet (så toalettstolen får plats). Har för mig det bara är c:a 5 cm mellan golv och porslin vid lämplig sitthöjd.
Olika arrangemang finns för upphängningsfixturer, inbyggd cistern osv. Lycka till med funderingarna.

Kör Bauhaus sneakvägghängda, komplett paket för 2000 spänn, lättmonterat och prisvärt.

Känns lättare att hålla rent i badrummet när man som jag har småpojkar som går på toan och skvätter.

Vår IFÖ Sign känns inte stabil och hänger snett. Vilket iofs kan bero mer på installatör mippot vi hade. Men jag tycker inte att den känns lika stabil som golvtoa och hade nog efteråt vale en golvvariant med avlopp bakåt.

men det är ju snyggt! tycker jag....

Tänk på att det ska vara tätskikt och skvallerrör innanför fixturen så att ett läckage inte leder till vattenskada.

Vi har också en Ifö sign. Den är stadig och hänger rakt. Blir en likadan i nästa badrum också. SIgro.se har förresten lägsta pris jag hittat på den.

Vi har slagit järn rakt igenom väggarna på båda våra bauhaus toaletter OCH ja det finns skvaller rör.

Så det är stabilt, billigt och bra.

Rekommenderas

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.