122 läst ·
4 svar
122 läst
4 svar
Tätskikt på vägg bakom vägghängd toalett och handfat?
Hej!
Jag håller på att renovera en toalett för tillfället. Det finns ingen dusch i rummet, utan bara en vägghängd toalett och ett handfat. Det handlar om en helt vanlig toalett med cistern.
Min fråga är då vad som gäller med tätskikt bakom toaletten och handfatet? Jag har försökt hitta informationen online, men kan inte hitta något gällande det.
Golvet kommer givetvis ha tätskikt med uppvik.
tacksam för svar!
Jag håller på att renovera en toalett för tillfället. Det finns ingen dusch i rummet, utan bara en vägghängd toalett och ett handfat. Det handlar om en helt vanlig toalett med cistern.
Min fråga är då vad som gäller med tätskikt bakom toaletten och handfatet? Jag har försökt hitta informationen online, men kan inte hitta något gällande det.
tacksam för svar!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 230 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 230 inlägg
Det finns medså här i BKR:s branschregler, avsnitt 1.1:A Amatiandas skrev:Hej!
tacksam för svar!
"Tätskikt vid WC med inbyggd spolcistern
enligt § 6.6 i övriga utrymmen
Även i WC-rum där tätskiktskrav på vägg annars inte föreligger ska vägg och
golv bakom, på sidorna och under inbyggd cistern förses med tätskikt av valfri
systemtyp. Här kan man eventuellt använda andra typer av tätskikt än sådana
som är avsedda för keramik, eller använda specifik anordning för läckage-
avledning enligt leverantörens beskrivning."
Tack för svar.
Toaletten i fråga kommer inte ha en inbyggd cistern. Så då borde det inte vara krav på tätskikt.
Toaletten i fråga kommer inte ha en inbyggd cistern. Så då borde det inte vara krav på tätskikt.
Klicka här för att svara