Jag har köpt några gamla sektionsradiatorer där det följde med en hel drös olika fästen, bland annat de som Lenhovda säljer. Men jag får inte ihop hur jag ska använda dem... Skulle någon vänlig själ kunna ta ett foto på hur det ska se ut när elementen sitter på väggen? Både själva fästet i väggen och fästet i elementet.
Delen överst till vänster sitter med skruven till höger i delen nere till vänster.
Dessa kläms mellan två sektioner. Den platta på baksidan, och byglen mitt i sektionen klämd mellan sektionerna.
Delen nere till vänster kläm på en sektion i mitten på baksidan, nederst på radiatorn och är en distans mot väggen.
I väggen skruvas delen i mitten nederst. väggfäste såkallat.
Detta paketet monteras 3/4 upp på radiatorn.
Du monterar väggfästena i lagom höjd, i våg.
Grovmonterat fästena mellan sektionerna och spänner dessa lite mer än löst. Monterar radiatorn och monterat kopplet. Sen väger du in radiatorn med ett vattenpass och efterspänner sektionsfästet.
har tyvärr ingen bild på allt monterat. Det är lite pill med första radden, sen lär man sig hur det går till.
Underlättar enormt om man är två.
Dessa kläms mellan två sektioner. Den platta på baksidan, och byglen mitt i sektionen klämd mellan sektionerna.
Delen nere till vänster kläm på en sektion i mitten på baksidan, nederst på radiatorn och är en distans mot väggen.
I väggen skruvas delen i mitten nederst. väggfäste såkallat.
Detta paketet monteras 3/4 upp på radiatorn.
Du monterar väggfästena i lagom höjd, i våg.
Grovmonterat fästena mellan sektionerna och spänner dessa lite mer än löst. Monterar radiatorn och monterat kopplet. Sen väger du in radiatorn med ett vattenpass och efterspänner sektionsfästet.
har tyvärr ingen bild på allt monterat. Det är lite pill med första radden, sen lär man sig hur det går till.
Underlättar enormt om man är två.
Redigerat:
Klicka här för att svara