Purre
M manner skrev:
Det är en hylla som kan rymma en plattskärm. Den döljs då man fäller upp bordet
Då skriver jag det igen, bordet fälls neråt, den kommer inte dölja någon skärm alls. Det går inte heller att sätta ett hyllplan i utrymmet under bordet. Dessutom med en bredd på 78cm så blir det svårt med dubbla skärmar.

https://www.stringfurniture.com/sv-...-tables-w78-x-d30-x-h71-cm-walnutwhite-1-pack

Spånar fritt.
Tack vare den här tråden kom jag på en lösning för vår del när det gäller dubbla skärmar och det är att sätta en dörr på övre delen och sätta en skärm direkt på dörren. Kabelskydd för att inte klämma någon kabel
Vill man ha ett väggskåp så sätt en utdragshylla för tangentbordet.
Vanliga skåpgångjärn håller troligen inte men det är nog bara att sätta kraftigare varianter

För vår del kommer jag använde befintlig hylla som experimentverkstad och när/om den blir klar köpa en ny och göra bättre inpassning av allt.

M
Gjorde en golvstående möbel för mer än 15 år sedan med liknande funktion. Ca 120 cm bred, luckan/klaffen tillräcklig för en 32" skärm. Mekanismen för att hålla klaffen i "arbetsläge" bestod i ett par läderremmar typ bälte till byxor. Klämmförband upptill för justerbarhet.

Det höll tills nyligen när jag trillade och knäckte skivan i 2 delar och remmarna slets av.

Skivan ihoplimmad (furu), fog osynlig. Läderremmarna bytta mot ett par tillverkade av spännband (nylon?)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.