Hej.
Jag håller på att riva ner gammal bröstpanel i köket och ska sätta tapet. Bakom panelen är något som kan liknas vid äldre omslagspapper. Väggen är gjord av block i lättbetong. Fråga är om jag kan spackla på detta och jag drar bort det värsta? Känner spontant att det kommer blötas upp och börja bubbla men hoppas att jag har fel.
Huset är byggt 1974 och detta är en innervägg. Är det någon som vet vad det är jag ser?
Jag håller på att riva ner gammal bröstpanel i köket och ska sätta tapet. Bakom panelen är något som kan liknas vid äldre omslagspapper. Väggen är gjord av block i lättbetong. Fråga är om jag kan spackla på detta och jag drar bort det värsta? Känner spontant att det kommer blötas upp och börja bubbla men hoppas att jag har fel.
Huset är byggt 1974 och detta är en innervägg. Är det någon som vet vad det är jag ser?
Är du säker på att innerväggen är av lättbetong? Tycker nöstan det ser ut som gammal gipsskiva.L LjLindgren skrev:Hej.
Bästa sättet att se om det bubblar är att blöta ner det med svamp eller blomspruta. Bubblar det eller lossnar lätt så måste du ta bort det
Hej! Ja, det är jag helt säker på, sågade i den förra veckan nämligen. Dock kan det ju sitta en gammal gips på betongen förståsT Tompafix skrev:
Tror inte att det är gips, det är väldigt tunt och betongen/blocken är precis bakom. Dessutom är panelerna ”rena” på baksidan.
Mycket möjligt, andra delar av köket bär spår efter en grön 70-tals tapet. Men. Den lossnar hur lätt som helst. Det var nämligen min tanke också först.
Klicka här för att svara