6 667 läst ·
35 svar
7k läst
35 svar
Väggar av byggboard, frågor
BumpM Mjolnir skrev:Ska påbörja nästa rum som också är av byggboardskivor på 9 mm. Ska riva 2 av 4 väggar för att isolera och installera fler uttag. Ytterväggen med fönster och radiator blir det renoveringstapet på.
Den andra ytterväggen med strukturtapet tänkte jag bara skruva fast gipsskivor på. I och med att det bara är 9 mm byggboard, funkar det eller är det för klent?
Någon?M Mjolnir skrev:Ska påbörja nästa rum som också är av byggboardskivor på 9 mm. Ska riva 2 av 4 väggar för att isolera och installera fler uttag. Ytterväggen med fönster och radiator blir det renoveringstapet på.
Den andra ytterväggen med strukturtapet tänkte jag bara skruva fast gipsskivor på. I och med att det bara är 9 mm byggboard, funkar det eller är det för klent?
du kan skruva i 9mm board med gipsskruv för trä tex Gipsskruv FAST Trä FZB Dimension: 3,9x30 mm, Innehåll: 1000 st- 285001 (bygghemma.se)
är du orolig för att det inte håller så kan du dra någon sträng med sättlim mellan gips o boarden
men jag tror inte det behövs
är du orolig för att det inte håller så kan du dra någon sträng med sättlim mellan gips o boarden
men jag tror inte det behövs
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Precis. Samt dra fler skruvar än det rekommenderade tänkte jag.T tergo skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden