Är bara sista rycket kvar i badrummet nu. håller på bygger in mina elementrör som går ut efter 3 väggar uppe i taket med gips. så blir en låda som är 30x30 cm. 30 cm ned från taket o sen 30 cm in mot väggen så de blir en låda.
En bit går ovanför duschen med. Så är väl enda stället de kommer stänka lite när man duschar.
Så min fråga är räcker de att måla gipsen med våtrums fäg bara.??:S

Jag kommer att ha en liknande konstruktion i taket för att dölja vetilations-, golvvärme- och kall/varmvattenrör. Den lådan går inte in i duschen men gränsar till duschväggen så stänka kommer det nog att göra.
Vi får väl se vad experterna svarar men jag har räknat med att våtrumsfärg ska räcka, det blir ju inget vatten stående utan det rinner bort av sej självt.

kejje skrev:
Är bara sista rycket kvar i badrummet nu. håller på bygger in mina elementrör som går ut efter 3 väggar uppe i taket med gips. så blir en låda som är 30x30 cm. 30 cm ned från taket o sen 30 cm in mot väggen så de blir en låda.
En bit går ovanför duschen med. Så är väl enda stället de kommer stänka lite när man duschar.
Så min fråga är räcker de att måla gipsen med våtrums fäg bara.??:S
Så gjorde vi så sent som i höstas, men har inte läst BKR senaste veckan.:rolleyes:

barajag skrev:
Så gjorde vi så sent som i höstas, men har inte läst BKR senaste veckan.:rolleyes:
Är nog okej att du inte läst BKR då det är byggkeramikrådet. Så vad dessa har med våtrumsfärg att göra kan ju vara lite svårt att förstå. :D

cem77 skrev:
Är nog okej att du inte läst BKR då det är byggkeramikrådet. Så vad dessa har med våtrumsfärg att göra kan ju vara lite svårt att förstå. :D
Vet inte jag har ju inte läst den.:rolleyes:

Men står det inte något om våtrum i tak mm? Vad vet jag.

cem77 skrev:
Ne precis det står här: [länk]

d^_^b
Tackar. Man lär så länge man lever.:wow:

Blir inte klok på på läsa de där haha.. Bifogar bild på utrymmet:)

• Badis.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ne får bli remsa över skarvar+ spackling där de behövs. Grundfärg o sen våtrums färg. Känns som de räcker??

kejje skrev:
Blir inte klok på på läsa de där haha.. Bifogar bild på utrymmet:)
Ne får bli remsa över skarvar+ spackling där de behövs. Grundfärg o sen våtrums färg. Känns som de räcker??

kejje skrev:

Ja, ska det inte det?:) jag målar ju personligen inte, men alla dessa lådor jag byggt som målaren tagit så har jag inte sett några konstigheter, enbart färg avsedd för våtrum.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.