Är bara sista rycket kvar i badrummet nu. håller på bygger in mina elementrör som går ut efter 3 väggar uppe i taket med gips. så blir en låda som är 30x30 cm. 30 cm ned från taket o sen 30 cm in mot väggen så de blir en låda.
En bit går ovanför duschen med. Så är väl enda stället de kommer stänka lite när man duschar.
Så min fråga är räcker de att måla gipsen med våtrums fäg bara.??:S
En bit går ovanför duschen med. Så är väl enda stället de kommer stänka lite när man duschar.
Jag kommer att ha en liknande konstruktion i taket för att dölja vetilations-, golvvärme- och kall/varmvattenrör. Den lådan går inte in i duschen men gränsar till duschväggen så stänka kommer det nog att göra.
Vi får väl se vad experterna svarar men jag har räknat med att våtrumsfärg ska räcka, det blir ju inget vatten stående utan det rinner bort av sej självt.
Vi får väl se vad experterna svarar men jag har räknat med att våtrumsfärg ska räcka, det blir ju inget vatten stående utan det rinner bort av sej självt.
Så gjorde vi så sent som i höstas, men har inte läst BKR senaste veckan.kejje skrev:Är bara sista rycket kvar i badrummet nu. håller på bygger in mina elementrör som går ut efter 3 väggar uppe i taket med gips. så blir en låda som är 30x30 cm. 30 cm ned från taket o sen 30 cm in mot väggen så de blir en låda.
Klicka här för att svara