Tjena! Rätt så kass på detta men har öppnat upp en ingång så den vart 40cm större! Men har velat fram och tillbaka ifall väggen är bärande eller ej! Väggen är runt 100mm tjock samt reglarna som satt i va 45x75mm! Kan ladda upp bild på hur taket ser ut. Rätt konstigt fråga men måste få veta så man kan sova

• Vind med träbalkar, isolering och svart ventilationsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det där ser ut som fackverkstakstolar och då är inga väggar bärande på våningsplanet direkt under vinden.
Därmed inte sagt att man kan ta bort alla väggar, en del har en stabiliserande funktion, men att göra en öppning 40 cm större bör vara riskfritt.

• Gilla
Jeppe733
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det där ser ut som fackverkstakstolar och då är inga väggar bärande på våningsplanet direkt under vinden.
Därmed inte sagt att man kan ta bort alla väggar, en del har en stabiliserande funktion, men att göra en öppning 40 cm större bör vara riskfritt.
Inte ofta men nu behöver jag rätta dig, 😃, inga innerväggar är bärande. Ytterväggar är bärande.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Därmed inte sagt att man kan ta bort alla väggar, en del har en stabiliserande funktion, men att göra en öppning 40 cm större bör vara riskfritt
BirgitS BirgitS skrev:
Tack! Det ända jag vet att från den tidigare öppningen så har det suttit ett fönster mellan kök och vardagsrum! Dock förra ägaren gipsade igen den
M Mellanbarn skrev:
Inte ofta men nu behöver jag rätta dig, 😃, inga innerväggar är bärande. Ytterväggar är bärande.
Så allt är lungt med andra ord? 😅 kommer från en nybliven ägare till hus

BirgitS
M Mellanbarn skrev:
Ja, det förstås, men det lät inte som Jeppe höll på att riva ytterväggar.;)

BirgitS
J Jeppe733 skrev:
Så allt är lungt med andra ord? 😅 kommer från en nybliven ägare till hus
Ja
Du kommer nog att få mycket nytta av forumet då och då. ;)

BirgitS BirgitS skrev:
Ja
Du kommer nog att få mycket nytta av forumet då och då. ;)
Tack! Kan behövas i framtiden 😃

BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det förstås, men det lät inte som Jeppe höll på att riva ytterväggar.;)
Han skrev ingång, ibland blir man förvånad. 😁.

Lycka till som husägare jeppe

• Gilla
Jeppe733
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.