45 924 läst ·
129 svar
46k läst
129 svar
Vägförening ska bygga mötesplats över vår uppfart
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Absolut, men varför utgå från att TS inte ”vågar” skriva mer?
Skogsägare
· 23 260 inlägg
Nej, det är den stämning som råder, och jag tycker att den är onödig. Jag kanske inte borde satt vågar inom citationstecken, men det känns som en petitess. Du har själv exempelvis gillat nedanstående inlägg.Nissens skrev:
Jonatan79 skrev:
Hmm, det är inte så jag känner, jag och många andra har ställt ett antal frågor till TS, som han inte besvarat, och det beror sannolikt på att det han skrivit helt enkelt inte är sant. Han räknade väl inte med att det skulle uppdagas. Jag är mest nyfiken på vad syftet kan vara att göra så, att föreställa sig vilja ha hjälp i en situation som inte existerar.Nötegårdsgubben skrev:
Om han är ”rädd” för att förklara det så beror väl det på hur han själv agerat..
Kan det inte vara så att ts på fullt allvar trodde att det var hans tomt från början och när det visas att det inte är det tycker han det är pinsamt och går under jorden? Det finns ju liksom ingen idé med att starta en tråd med felaktiga uppgifter som dessutom går att kolla.
Skogsägare
· 23 260 inlägg
@Nissens Det där är en intressantare diskussion tycker jag. Håller helt med om att det är tråkigt med TS som ställer ett par frågor och sedan försvinner. Dels gör det trådarna tråkigare då de snabbt spårar ur utan naturligt korrektiv, dels får rimligen varken TS eller någon av oss andra svar på hur eventuella lösningar blir i praktiken.
Varför en seriös TS skulle komma med så mycket felaktiga uppgifter frågar jag mig ofta också, men ofta verkar det faktiskt bero på en grund kunskap om gränser och/eller regler alternativt en övertygelse om att man har rätt, efter vilken man sen tolkar reglerna.
Det ska väl inte uteslutas att ett antal trådar skapas av troll som sen bara sitter och myser och tittar på, men jag tror att många inte är det och då vänder jag mig mot vad jag uppfattar som ett hån mot en TS som ändå inte är där, eller mot ett troll som man gör bättre i att inte göda.
Varför en seriös TS skulle komma med så mycket felaktiga uppgifter frågar jag mig ofta också, men ofta verkar det faktiskt bero på en grund kunskap om gränser och/eller regler alternativt en övertygelse om att man har rätt, efter vilken man sen tolkar reglerna.
Det ska väl inte uteslutas att ett antal trådar skapas av troll som sen bara sitter och myser och tittar på, men jag tror att många inte är det och då vänder jag mig mot vad jag uppfattar som ett hån mot en TS som ändå inte är där, eller mot ett troll som man gör bättre i att inte göda.
Medlem
· Västernorrland
· 2 471 inlägg
Och på sikt om det hänt tillräckligt ofta kommer bidra till att den från början seriösa TS som missuppfattat och/eller varit okunnig inte gärna kommer tillbaka i tråden. Vilket är synd både för forumet och TS då det ofta hade funnits potential att föra diskussionen vidare utifrån de nya förutsättningarna, och att råda TS kring situationen även om premisserna inte är vad denne ursprungligen trodde.Nötegårdsgubben skrev:
@Nissens Det där är en intressantare diskussion tycker jag. Håller helt med om att det är tråkigt med TS som ställer ett par frågor och sedan försvinner. Dels gör det trådarna tråkigare då de snabbt spårar ur utan naturligt korrektiv, dels får rimligen varken TS eller någon av oss andra svar på hur eventuella lösningar blir i praktiken.
TS har fortfarande inte varit inloggad sedan sitt senaste inlägg i tråden, vilket det kan finnas en fullständigt rimlig förklaring till. Alla lever inte sina liv på nätet... Blir kul läsning för honom när han väl loggar in igen... 
Inloggning behövs bara för att skriva, att läsa går utmärkt, så det säger inte så mycket..T ToRy skrev: