Absolut, men varför utgå från att TS inte ”vågar” skriva mer?

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Absolut, men varför utgå från att TS inte ”vågar” skriva mer?
Sett det tidigare. Man får mothugg och försvinner.

Nissens
Att han inte ”vågar” skriva får stå för dig.
Om man går ut på ett forum och ber om hjälp så läser man naturligtvis vilka svar man får. Allt annat vore märkligt.

Nissens Nissens skrev:
Att han inte ”vågar” skriva får stå för dig.
Nej, det är den stämning som råder, och jag tycker att den är onödig. Jag kanske inte borde satt vågar inom citationstecken, men det känns som en petitess. Du har själv exempelvis gillat nedanstående inlägg.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Som S. Hussein i en jordhåla ?

Nissens
Nej, det är den stämning som råder, och jag tycker att den är onödig. Jag kanske inte borde satt vågar inom citationstecken, men det känns som en petitess. Du har själv exempelvis gillat nedanstående inlägg.
Hmm, det är inte så jag känner, jag och många andra har ställt ett antal frågor till TS, som han inte besvarat, och det beror sannolikt på att det han skrivit helt enkelt inte är sant. Han räknade väl inte med att det skulle uppdagas. Jag är mest nyfiken på vad syftet kan vara att göra så, att föreställa sig vilja ha hjälp i en situation som inte existerar.
Om han är ”rädd” för att förklara det så beror väl det på hur han själv agerat..

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Kan det inte vara så att ts på fullt allvar trodde att det var hans tomt från början och när det visas att det inte är det tycker han det är pinsamt och går under jorden? Det finns ju liksom ingen idé med att starta en tråd med felaktiga uppgifter som dessutom går att kolla.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
@Nissens Det där är en intressantare diskussion tycker jag. Håller helt med om att det är tråkigt med TS som ställer ett par frågor och sedan försvinner. Dels gör det trådarna tråkigare då de snabbt spårar ur utan naturligt korrektiv, dels får rimligen varken TS eller någon av oss andra svar på hur eventuella lösningar blir i praktiken.

Varför en seriös TS skulle komma med så mycket felaktiga uppgifter frågar jag mig ofta också, men ofta verkar det faktiskt bero på en grund kunskap om gränser och/eller regler alternativt en övertygelse om att man har rätt, efter vilken man sen tolkar reglerna.

Det ska väl inte uteslutas att ett antal trådar skapas av troll som sen bara sitter och myser och tittar på, men jag tror att många inte är det och då vänder jag mig mot vad jag uppfattar som ett hån mot en TS som ändå inte är där, eller mot ett troll som man gör bättre i att inte göda.

• Gilla
Tom_Höör och 2 till
  • Laddar…
@Nissens Det där är en intressantare diskussion tycker jag. Håller helt med om att det är tråkigt med TS som ställer ett par frågor och sedan försvinner. Dels gör det trådarna tråkigare då de snabbt spårar ur utan naturligt korrektiv, dels får rimligen varken TS eller någon av oss andra svar på hur eventuella lösningar blir i praktiken.

Varför en seriös TS skulle komma med så mycket felaktiga uppgifter frågar jag mig ofta också, men ofta verkar det faktiskt bero på en grund kunskap om gränser och/eller regler alternativt en övertygelse om att man har rätt, efter vilken man sen tolkar reglerna.

Det ska väl inte uteslutas att ett antal trådar skapas av troll som sen bara sitter och myser och tittar på, men jag tror att många inte är det och då vänder jag mig mot vad jag uppfattar som ett hån mot en TS som ändå inte är där, eller mot ett troll som man gör bättre i att inte göda.
Och på sikt om det hänt tillräckligt ofta kommer bidra till att den från början seriösa TS som missuppfattat och/eller varit okunnig inte gärna kommer tillbaka i tråden. Vilket är synd både för forumet och TS då det ofta hade funnits potential att föra diskussionen vidare utifrån de nya förutsättningarna, och att råda TS kring situationen även om premisserna inte är vad denne ursprungligen trodde.

• Gilla
Akronym och 2 till
  • Laddar…
TS försöker få hjälp så ni alla måste respektera det

• Haha
MartinP666
  • Laddar…
Nissens
Talvan Talvan skrev:
TS försöker få hjälp så ni alla måste respektera det
Om han vill ha hjälp så underlättar det ju om han svarar på följdfrågor och fyller i de förutsättningar som finns. Som det är nu finns det väldigt många frågetecken och tråden kommer inte vidare...

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
TS har fortfarande inte varit inloggad sedan sitt senaste inlägg i tråden, vilket det kan finnas en fullständigt rimlig förklaring till. Alla lever inte sina liv på nätet... Blir kul läsning för honom när han väl loggar in igen... :confused:

• Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Om han vill ha hjälp så underlättar det ju om han svarar på följdfrågor och fyller i de förutsättningar som finns. Som det är nu finns det väldigt många frågetecken och tråden kommer inte vidare...
Han kanske in såg att hjälpen var dålig

Nissens
T ToRy skrev:
TS har fortfarande inte varit inloggad sedan sitt senaste inlägg i tråden, vilket det kan finnas en fullständigt rimlig förklaring till. Alla lever inte sina liv på nätet... Blir kul läsning för honom när han väl loggar in igen... :confused:
Inloggning behövs bara för att skriva, att läsa går utmärkt, så det säger inte så mycket..

Nissens
Talvan Talvan skrev:
Han kanske in såg att hjälpen var dålig
Ja, det var ju därför det ställdes ett antal följdrågor... för att tråden skulle få en bild av förutsättningarna. Utan svar på dem blir det inte mycket till hjälp...

Nissens Nissens skrev:
Inloggning behövs bara för att skriva, att läsa går utmärkt, så det säger inte så mycket..
Friar hellre än fäller... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.