Hittade ett prisvärt(?) ekplankegolv hos SAGA-parkett i välrenommerad färghandel. När jag skulle beställa, fick jag veta att det var 3 mdr leveranstid, eftersom firman måst ta tillbaka golv, som slagit sig. Nu undrar jag om man vågar tro att de lärt sig läxan, så att man vågar köpa deras golv.
Har någon "därute" hört talas om detta golv förut?:S
Eller har erfarenhet av företaget?

Hej

Jag har samma fundering. Dock deras 3-stav. Några vänner har köpt det och lagt in i sin villa och det blev väldigt bra. Mattlackade hade de valt, och det var mer matt än andra golv jag sett och kännt. Tack vare att deras blev så bra så har vi valt det. Har nu själv beställt 80 kvm.

Hej Egeside!
Jag har också hittat 1-stavsparketten "Saga" till hyfsat pris. Undrar därför hur du gjorde - tordes du köpa den och blev du i så fall nöjd med resultatet?

Det är exakt samma skit som byggmax säljer !
Görs på samma fabrik fast med saga emballage !

Då du överbetalar för exakt samma skitgolv som du kan köpa på byggmax .

Deras andra golv görs i Asien och är rena brasveden !

Jag har jobbat med golv i snart 20 år och skulle aldrig betala de pengarna för det märket , hade varit en annan sak om det hade varit billigare och att man visste om vad det var för typ av golv och att man köper det på egen risk för att man vill ha det billigt .

Nä fy det är i ärligheten rena dyngan för de pengarna och vad jag hört runt om i landet så har det mängder med reklamationer .

Så tänk mer än en gång innan ni köper det märket .

Är det någon mer här som har blivit lurade av det företaget !

Jag kommer aldrig att ta in produkter från det företaget igen .

Uppenbara fel på sagaparketten men rbi tar inte alls sitt ansvar utan det slutar med att vi får betala vår slutkund , glädjande nog har jag hört att de är påväg att tappa några av deras kedjeavtal pga de inte sköter sig .
Tycker synd om säljarna som jobbar där för de är totalt bakbundna och får inte lämna några besked alls utan allt ska gå från huvudkontoret !

Katastrof .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.