391 läst ·
2 svar
391 läst
2 svar
Vågar man använda Floetrol? Är det bra?
Jag har aldrig hört om detta tidigare, men det verkar ju som en superprodukt för oss som inte är så flinka med pensel och roller som andra proffs.
Det står att
Vattenbaserad färgtillsats
Vi ska sprejmåla innerdörrar (med Wagner Airless), men ska måla karmar, och kanske foder, på plats med pensel. Det var till penselarbetena jag tänkte.
Det står att
Vattenbaserad färgtillsats
- Minimerar pensel-/rullmärken
- Påverkar inte torktiden
- Lämplig för alla typer av vattenbaserad färg
Vi ska sprejmåla innerdörrar (med Wagner Airless), men ska måla karmar, och kanske foder, på plats med pensel. Det var till penselarbetena jag tänkte.
Fast när man tänker efter, om det vore så bra, varför är det inte blandat i färgen från början? 🤔
Jag har testat floetrol i inomhus snickerifärg. Det gör stor skillnad med öppentiden jag har inte upplevt nån skillnad i något annat.
Många amerikanska och engelska kör stenhårt på floetrol så det borde funkar bra!
Dom hade kunnat ha i det själva från start men då kan du sällan hinna måla två strykningar på en dag, vilket många av oss målare vill.
Varken flugger färg eller jotun rekomenderar att man tillsätter floetrol. Ska färgen spädas ska den göras med vatten enligt dom.
Dom hävdar att färgen är optimerad och testad så den funkar bra för både proffs och amatörer.
Men sen är alla tillverkare skitnödiga och friskriver sig från minsta lilla utförandefel.
/målarn
Många amerikanska och engelska kör stenhårt på floetrol så det borde funkar bra!
Dom hade kunnat ha i det själva från start men då kan du sällan hinna måla två strykningar på en dag, vilket många av oss målare vill.
Varken flugger färg eller jotun rekomenderar att man tillsätter floetrol. Ska färgen spädas ska den göras med vatten enligt dom.
Dom hävdar att färgen är optimerad och testad så den funkar bra för både proffs och amatörer.
Men sen är alla tillverkare skitnödiga och friskriver sig från minsta lilla utförandefel.
/målarn
Klicka här för att svara