Hur ska man egentligen tänka med dessa bultarna som sitter i taket på övervåningen innanför gipsväggarna?

Det ser inte ut att vara bärande men de sitter ju där av en anledning? Det är en väldigt klen regel och i andra änden sitter regeln med vanlig spik.

Vi ska bygga platsbyggda garderober och regeln går precis vid kanten mot väggen där garderobsdörrarna ska gå längs med vägg.

• Träreglar i tak med bultar och spikar; flera hål synliga i ena regeln, antydande fastsättningsteknik för gipsväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bultar i taket bakom gipsväggar, möjligtvis icke-bärande, med en regel fastsatt med spikar.
    Skapa konto
  • Trätakbultar sitter i en gipstakskonstruktion med en enkel regel, nära en vägg där platsbyggda garderobsdörrar planeras.
    Skapa konto
T
Frågan är ju vad som sitter på ovansidan - de sitter ju inte där för nöjes skull... Jag skulle nog ta mig upp på vinden och kolla.

Du skriver att det är klena reglar men det är ju två bredvid varandra så jag funderar på om det är ett modulhus där modulerna har monterats ihop med en platta på ovansidan eller att det varit något fäst som använts under frakt eller liknande.

T Testarn skrev:
Frågan är ju vad som sitter på ovansidan - de sitter ju inte där för nöjes skull... Jag skulle nog ta mig upp på vinden och kolla.

Du skriver att det är klena reglar men det är ju två bredvid varandra så jag funderar på om det är ett modulhus där modulerna har monterats ihop med en platta på ovansidan eller att det varit något fäst som använts under frakt eller liknande.
Tack för svar!

Det är ett 1 1/5-plans hus från 70-talet så tror inte det är modulbaserat?

Vi låter dom sitta kvar, grannen tyckte detsamma och han har jobbat många år som byggingenjör.

Blir till att såga ut en massa passbitar 😅

• Haha
Testarn
  • Laddar…
T
Det byggdes rätt mycket hus på fabrik som monterades på plats under 70 och 80-talen.

• Gilla
Stensson11
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.