139 391 läst ·
780 svar
139k läst
780 svar
Våga bygga med LB-hus som varslar folk (mars 2011)
Ni får väl lurka här, under dagen och morgondagen:
http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/
Där bör officiella besked dyka upp rätt snabbt.
http://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/
Där bör officiella besked dyka upp rätt snabbt.
Om det stämmer som momin säger (verkar högst troligt) så har du nu avtal med ett konkursbo. Be att få häva avtalet med hänvisning till konkursen. Jag antar att det finns ett antal villkor i ert avtal ni kan hänvisa till för hävning om de inte går med på det rakt av, vad det gäller säkerheter, leveranstider m.m.gnidnal skrev:
Konkursen verkar alltså vara ett faktum.
Om vi utgår ifrån det (är ju inte bekräftat än) så undrar jag vad som händer nu?
Vi har inflyttning om några veckor. Allt material är betalat för och beställt.
Alla underentreprenörer är betalda för allt återstående jobb.
Kommer allt göras klart eller sätter detta käppar i hjulet för oss?
Om vi utgår ifrån det (är ju inte bekräftat än) så undrar jag vad som händer nu?
Vi har inflyttning om några veckor. Allt material är betalat för och beställt.
Alla underentreprenörer är betalda för allt återstående jobb.
Kommer allt göras klart eller sätter detta käppar i hjulet för oss?
Jag fick beskedet från vår säljare på LB hus. Det är ett faktum och blir officiellt senare idag.Heltoff72 skrev:
några tider blir svårt för Er som har pågående byggen att få, det blir nog att räkna med en lång process, innan ni är i mål....tyvärr. Jag vill därför skriva....Djävla gangstrar. Dom har med avsikt kört bolaget i sank.Heltoff72 skrev:
Nja, avsiktligt kanske det inte är. Såvida dom inte startar upp ett annat AB på måndag som totalt struntar i det konkursade bolagets åtagande.saturnus skrev:
Dom kontakter jag haft med LB´s bygavdelning har iof inte gjort ngn hemlighet av att ägara och ledning av bolaget inte riktigt har koll på vad dom håller på med. Då detta är nog snarare en kombination av dåligt konjuktur och långsamt/fel agerande.