Mikael_L
gnidnal skrev:
Kan någon ge mig ett råd! Har tecknat ett s.k entreprenadkontrakt med LB-Hus.
Ska vi våga gå vidare? Vi har ju inte haft några kostnader och inte förbundet oss annat än till att vi vill ha ett LB-Hus om jag förstår rätt.Vad ska man tro om framtiden.Vi vill ha Totalentreprenad
Om det stämmer som momin säger (verkar högst troligt) så har du nu avtal med ett konkursbo. Be att få häva avtalet med hänvisning till konkursen. Jag antar att det finns ett antal villkor i ert avtal ni kan hänvisa till för hävning om de inte går med på det rakt av, vad det gäller säkerheter, leveranstider m.m.

Trist! bara invänta och se vad som händer nu då!! som befintlig kund kan man bara vänta och se om ngn tar över..

Ja, verkligen tråkigt !
Hade bara ca 2 veckors arbete kvar på vårat hus när allt började.
Men det finns fortfarande en changs att de flesta husen blir färdigställda snart ändå.

/momin

Konkursen verkar alltså vara ett faktum.
Om vi utgår ifrån det (är ju inte bekräftat än) så undrar jag vad som händer nu?

Vi har inflyttning om några veckor. Allt material är betalat för och beställt.
Alla underentreprenörer är betalda för allt återstående jobb.
Kommer allt göras klart eller sätter detta käppar i hjulet för oss?

jag gissar om konkursen blir ett faktum kommer konkursförvaltaren ta över och därefter får vi alla veta mer vad som kommer hända..Dock ej säker på detta..

Momin var har du fått dessa uppgifter ifrån? Sitter på jobbat och blir väldigt orolig!! Vi har inflyttning i slutet på april och har plattan, tak och ytterväggar klara. Vad ska man göra nu?

Heltoff72 skrev:
Momin var har du fått dessa uppgifter ifrån? Sitter på jobbat och blir väldigt orolig!! Vi har inflyttning i slutet på april och har plattan, tak och ytterväggar klara. Vad ska man göra nu?
Jag fick beskedet från vår säljare på LB hus. Det är ett faktum och blir officiellt senare idag.

Patsch skrev:
Jag fick beskedet från vår säljare på LB hus. Det är ett faktum och blir officiellt senare idag.
Okej då förstår jag:( Jahopp då blir det bara att jaga GARBO!!

Patsch skrev:
Har fått samma besked.
Har ni fått info om källor inom LB?

spersboda skrev:
Har ni fått info om källor inom LB?
Ja, se ovan.

Hur ska vi gå tillväga nu? Någon som varit med om detta tidigare som kan hjälpa till och svara oss alla oroliga husbyggare?

Heltoff72 skrev:
Hur ska vi gå tillväga nu? Någon som varit med om detta tidigare som kan hjälpa till och svara oss alla oroliga husbyggare?
några tider blir svårt för Er som har pågående byggen att få, det blir nog att räkna med en lång process, innan ni är i mål....tyvärr. Jag vill därför skriva....Djävla gangstrar. Dom har med avsikt kört bolaget i sank.

saturnus skrev:
några tider blir svårt för Er som har pågående byggen att få, det blir nog att räkna med en lång process, innan ni är i mål....tyvärr. Jag vill därför skriva....Djävla gangstrar. Dom har med avsikt kört bolaget i sank.
och dina belägg för de är?

saturnus skrev:
Nja, avsiktligt kanske det inte är. Såvida dom inte startar upp ett annat AB på måndag som totalt struntar i det konkursade bolagets åtagande.

Dom kontakter jag haft med LB´s bygavdelning har iof inte gjort ngn hemlighet av att ägara och ledning av bolaget inte riktigt har koll på vad dom håller på med. Då detta är nog snarare en kombination av dåligt konjuktur och långsamt/fel agerande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.