2 031 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Väg på tomt
Hej!
Vi har precis skrivit på för en tomt, som ej är avstyckad ännu, men papprena ligger inne för det just nu. På tomtkartan är det inritat en "väg" som inte finns just nu, som ska nyttjas av alla tre tomter. Vår tomt ligger först.
Nu undrar vi om vi måste anlägga en väg så som den är ritad på kartan? Det står inget om det i kontaktet, inte ens att vi måste anlägga en väg. Dock finns det bifogat ett papper om kostandsförslag på denna. På kartan som just nu är hos lantmäteriet är vägen ritad som 6 meter bred, på vår tomt! Nu i efterhand tycker vi att det är mycket plats av vår tomt och att det är en dyr historia för oss som mest ska användas av andra.
Vi har precis skrivit på för en tomt, som ej är avstyckad ännu, men papprena ligger inne för det just nu. På tomtkartan är det inritat en "väg" som inte finns just nu, som ska nyttjas av alla tre tomter. Vår tomt ligger först.
Nu undrar vi om vi måste anlägga en väg så som den är ritad på kartan? Det står inget om det i kontaktet, inte ens att vi måste anlägga en väg. Dock finns det bifogat ett papper om kostandsförslag på denna. På kartan som just nu är hos lantmäteriet är vägen ritad som 6 meter bred, på vår tomt! Nu i efterhand tycker vi att det är mycket plats av vår tomt och att det är en dyr historia för oss som mest ska användas av andra.
Klicka här för att svara