4 156 läst ·
47 svar
4k läst
47 svar
Vad vill man ha för golv i ett snickeri?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I slöjdsalen på skolan där jag va ung hade vi en liknande struktur som mattan ovan.
Minns inte hur den flexade vid verktygstapp, men den var väldigt lättstädad vilket vi lata barn uppskattade när vi skulle sopa upp och dammsuga bort sågspån.
Mattan var lagt i hela precis hallen sannolikt limmad mot betongen.
Tänkte jag skulle avstå fler inlägg här för att inte bidra till mer elände, men en del funderande har fått mig att tänka om.Magnus E K skrev:
En tråd som skapas på ett publikt forum som Byggahus är inte bara till för att den som skapat tråden ska finna en lösning på sitt specifika problem utan finns även för att andra som söker information ska hitta lösningar på snarlika problem (nu eller om 10 eller till och med 50 år). Så jag tycker inte det är fel med en bredare diskussion i en tråd med en så generell rubrik.
Förstår hur du tänker och kan på sätt och vis sympatisera men samtidigt ser jag styrkan i forumregeln:
§ 5.2 Håll dig till ämnet
Det är bättre att du startar en ny tråd än att du avviker från ämnet. Flera ämnen i samma tråd gör det svårt att hitta informationen man söker.
Direkt citerat från reglerna som styr forumet.
Det finns ett uttryck som förkortas OT; att gå ”off topic” det vill säga lämna ämnet.
TS förtjänar att få sakliga och vettiga svar på sin fråga — i just det här fallet handlade det om golv och inte om skor…
Eftersom man inte höll sig till forumregeln att hålla sig till ämnet har en betydande del kommit att handla om käftande om skor istället för golv, som ursprungsfrågan handlade om.
Ser inga behov av att peka finger här men TS som frågade om golv har säkerligen inte fått någon hjälp av inlägg om skor…
Att hålla sig till ämnet och därmed paragraf 5.2 i forumreglerna hade väl varit mer hjälpsamt. .
Till sist vill jag bara hävda att den som ställer en fråga äger den, oavsett om det är ett publikt forum eller inte — om andra kan få hjälp av tråden eller inte måste ju vara sekundärt.
Om man säger så: jag ställer en fråga för att jag har ett problem som j a g behöver hjälp med; huruvida någon om 10 eller femtio år har nytta av samma information är ju irrelevant när jag behöver hjälp nu. Det är ju inget uppslagsverk vi skapar…
//Ronnie
Jag har hunnit gå igenom lite olika golv i mina arbetsbodar, snickerier, skjul under åren.
Det golv jag tyckte var skönast att stå på var ett massivt furugolv. Dock var det sämst på alla andra sätt. Blev lätt fläckigt, sög upp alla vätskor som an svamp. Blev ojämnt med tiden, fullt med hack och skarvar som stod upp mm. Svårt att få upp sågspån mm då spån verkade fastna i golvet på något sätt? Dock väldigt skönt att stå på.
Jag har haft rent betonggolv som jag inte var så förtjust i av någon anledning. Kan inte sätta fingret på det. Kändes kallt och kalt.
Nu har jag betonggolv med epoxifärg på. Halt som fan, men ljust och fint. Lättstädat, inget fastnar på det. Hårt som bara den, så inga jack, eller hack mm. Använder sedan arbetstofflor, i bästa all, med rejäl sula så blir det skönt att gå, och stå på.
Det golv jag tyckte var skönast att stå på var ett massivt furugolv. Dock var det sämst på alla andra sätt. Blev lätt fläckigt, sög upp alla vätskor som an svamp. Blev ojämnt med tiden, fullt med hack och skarvar som stod upp mm. Svårt att få upp sågspån mm då spån verkade fastna i golvet på något sätt? Dock väldigt skönt att stå på.
Jag har haft rent betonggolv som jag inte var så förtjust i av någon anledning. Kan inte sätta fingret på det. Kändes kallt och kalt.
Nu har jag betonggolv med epoxifärg på. Halt som fan, men ljust och fint. Lättstädat, inget fastnar på det. Hårt som bara den, så inga jack, eller hack mm. Använder sedan arbetstofflor, i bästa all, med rejäl sula så blir det skönt att gå, och stå på.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Varför vill man ha en äganderätt?
Köpa & Sälja hus -
Fönster spruckit - entreprenad hänvisar till villaförsäkring?
Försäkringar -
Vilken hub för Z-Wave? (vill INTE ha en ny hobby)
Villalarm & Hemautomation -
Varför vill Benders att man sätter fiberduk så här?
Byggmaterial & Byggteknik -
Upptäckt fukt i bjälklag vid badrumsrenovering - hantverkare vill ta betalt för stillastående tid
Juridik