Byggahus.se
Korta plåtbitar runtom och fula skarver.
Närbild av en husfasad där takfoten möter ytterväggen med möjlig felaktig montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detalj av takfot och hängränna på ett blått trähus med vit panel
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ventilationsrör som sticker ut från en vit husvägg under en hängränna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag vill se mera bilder, och då även från taket exempelvis.
Annars så ser det inte bra ut alls. Det ser ut att vara tillverkat av en plåtis med tanke på omslagen i tvärskarvarna, men monteringen kan vara utförd av en säl.
Mvh Masen
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Håller med ovan, hoppas verkligen inte att det är en plåtslagare som monterat..
 
Fullt accepterat som nybörjararbete. Om du har gjort det själv utan att ha hållit i en plåtsax förr så är det ett bra första steg. Det ser ut att fungera och ser hyggligt ut på avstånd. Övning ger färdighet.

Fast jag hoppar att du inte har betalat åt någon "yrkesman" som gjorde det. Sånt där skall man inte ta betalt för.
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Fullt accepterat som nybörjararbete. Om du har gjort det själv utan att ha hållit i en plåtsax förr så är det ett bra första steg. Det ser ut att fungera och ser hyggligt ut på avstånd. Övning ger färdighet.

Fast jag hoppar att du inte har betalat åt någon "yrkesman" som gjorde det. Sånt där skall man inte ta betalt för.
Det är gjort av en plåtslagare.
H heimlaga skrev:
Fullt accepterat som nybörjararbete. Om du har gjort det själv utan att ha hållit i en plåtsax förr så är det ett bra första steg. Det ser ut att fungera och ser hyggligt ut på avstånd. Övning ger färdighet.

Fast jag hoppar att du inte har betalat åt någon "yrkesman" som gjorde det. Sånt där skall man inte ta betalt för.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.