Har fått en offert och skulle gärna vilja ha lite kommentarer vad ni tycker.

160 kvm platta till hus med 300 mm isolering: 2200 kr /kvm inkl. rördragning, golvvärme och 50 cm singel under plattan

40 kvm platta till garage med 200 mm isolering: 1737 kr /kvm

77 kvm asfaltering inkl. underarbete: 875 kr /kvm

I priserna är det också inkluderat grovplanering av tomt och att det ska grävas upp en del stubbar.

Jag tycker att priset för husplattan känns bra. Garageplattan är det ett ok pris? Asfalteringen känns rätt dyr, eller är det normalpris?

Tomten där det ska byggas är hyfsat plan och det är för närvarande en anlagd gräsmatta där hus och garage ska stå. Så det är vad det verkar en lättbyggd tomt men man vet ju aldrig vad som finns under...

Vi fick även en offert på el av samma företag som var rejält tilltagen så det gör ju att vi vill kolla lite extra även på de här bitarna.

Har plockat bort reklam och följdinlägg.

Priserna verkar o´kay om det är en seriös firma, kolla alltit referenser !

Har kollat lite priser som folk angett för garageuppfarter här på forumet och jag tycker det verkar som att ingen har angett mer än 350 kr/kvm inkl. moms för asfaltering inkl. underarbete. Så då är ju 875 kr/kvm svindyrt i så fall. Eller?

byggankan skrev:
Har kollat lite priser som folk angett för garageuppfarter här på forumet och jag tycker det verkar som att ingen har angett mer än 350 kr/kvm inkl. moms för asfaltering inkl. underarbete. Så då är ju 875 kr/kvm svindyrt i så fall. Eller?
Helt omöjligt att uttala sig om utan att veta hur tjockt asfaltlager det rör sig om.

anaitis skrev:
Helt omöjligt att uttala sig om utan att veta hur tjockt asfaltlager det rör sig om.
Tjockheten på asfalten är inget vi pratat om så det är väl "standard" antar jag. Har inte alls beställt något extra i alla fall utan det är en helt vanlig uppfart.

Nu vet jag ju inget om er firma men jag vet att det finns vissa firmor som gör asfalteringen för att det ska hålla och bli bra och så finns det dom som gör det för att det ska bli billigt och gå fort så det kan ju vara en del av ev prisdiff?

byggankan skrev:
Tjockheten på asfalten är inget vi pratat om så det är väl "standard" antar jag. Har inte alls beställt något extra i alla fall utan det är en helt vanlig uppfart.

Jo det kan det ju vara, men det är ju 2,5 ggr de priserna jag sett att andra fått så det känns som lite väl mycket prisdiff. Och just asfalteringen är nog en del där vi hellre vill ha det billigt och fort än med kvalité.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.