whistleblower skrev:
Nej precis, jag menade inte att man kan köra naken glödlampan i duschen bara för att man har jordfelsbrytare :D
Jasså inte?!:P

Skulle nästan kunna tänka mig att byta plats på spis och diskho om jag inte kan få den belysning jag vill ha ovanför köksön (och ja, jag är petnoga när det gäller sådana här livsviktiga detaljer:blushing:).

Misse skrev:
Jasså inte?!:P

Skulle nästan kunna tänka mig att byta plats på spis och diskho om jag inte kan få den belysning jag vill ha ovanför köksön (och ja, jag är petnoga när det gäller sådana här livsviktiga detaljer:blushing:).
Ja men det SKA man vara, annars går man bara och blänger på den detaljen man inte orkade göra för att det var krångligt.

whistleblower skrev:
Ja men det SKA man vara, annars går man bara och blänger på den detaljen man inte orkade göra för att det var krångligt.
Precis så är det! Frågan är nu om vi kommer att vara nöjda med det här köket (om vi väljer det) eller om vi istället skall bygga ut för att få ett mycket rymligare kök?

Frågan är nu bara om vi kan få plats med en braskamin (murad)?

Misse skrev:
Hur är det med belysning över en köksö med en diskho? Måste den ha rätt IP-klass (tänker mig en hängande lampa) eller kan man välja vad som helst? Jag är inte jätteförtjust i infällda spotlights i gamla hus (vi har det dock i badrummen och på ett ställe i hallen) men går vi på detta alternativet så känns det ju nästan självklart att man har spotlights även i köket.
Ni behöver inte bekymra er över IP-klasser i ett vanligt villakök då det inte är klassat som våtrum. Vanliga standarduttag, standardarmaturer duger alldeles utmärkt.

/S

steve5432 skrev:
Ni behöver inte bekymra er över IP-klasser i ett vanligt villakök då det inte är klassat som våtrum. Vanliga standarduttag, standardarmaturer duger alldeles utmärkt.

/S
Bra- tack! Vi hade enorma diskussioner om vilken belysning vi kunde ha (och inte ha) i våra badrum som renoverades förra året och jag har för mig att det hade att göra med avstånd till handfatet. Man kan ju tycka att det borde fungera på samma sätt vad gäller en diskho men det är i alla fall skönt att slippa tänka på det- utbudet blir ju liksom ganska mycket större om man kan välja fritt.

I morgon skall vi till ett köksföretag och få se deras förslag på hur köket kan se ut och det skall bli spännande att se om det är bättre eller sämre än det jag skissat på själv.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.