Ska fixa lite i en 30-tals garderob i en lägenhet.
Stigande varmvatten, diameter ca 1-2 tum, har skadad isolering 50 % av ställena.
Jag är lite osäker om jag vågar riva bort resten och sätta nytt.
Kan det vara asbest även på raka rör?
Färg på gasbinda på papper på "ludd" på wellpapp, är min tolkning. Men luddet ser ut som lump, men jag har inte koll på gamla rör isoleringar.
Stigande varmvatten, diameter ca 1-2 tum, har skadad isolering 50 % av ställena.
Färg på gasbinda på papper på "ludd" på wellpapp, är min tolkning. Men luddet ser ut som lump, men jag har inte koll på gamla rör isoleringar.
Verkar som bild inte kom med....S Sågar skrev:Ska fixa lite i en 30-tals garderob i en lägenhet.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 42 657 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 42 657 inlägg
Om det är rör som går vidare till en annan lägenhet får du nog inte göra något med dem utan tillstånd av styrelsen. Detta för att säkerställa att du inte gör något olämpligt.S Sågar skrev:Ska fixa lite i en 30-tals garderob i en lägenhet.
Styrelsen kan ha information om var det finns asbest i huset också.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 42 657 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 42 657 inlägg
Tittar man nog på materialet så är det trådar precis som i lump, men det går inte att tända med en tändstickaO skrev:
Känns som att detta inte landar på min prislista at fixa.
Kapsla in med vit färg eller kolla med styrelsen om dom vill provtesta för att alla ska veta.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad tror ni om denna kostnad för platsbyggd garderob?
Möbelsnickeri -
Vad tror ni om detta? Ekonomibyggnad?
Bygglov -
Vad tror ni, hur mycket tillskott kommer det ge?
Vatten & Avlopp -
Badrum - vad tror ni om planlösningen?
Badrum -
Vad tror ni om min plan för installation av vattenutkastare?
Vatten & Avlopp