Tycker det låter som ett okey hus, källardelen är nog oisolerad både undertill och utvändigt, men utvändigt kan man dränera och samtidigt tilläggsisolera med isodrän eller pordrän 100mm, under till är svårare men har man bra takhöjd kan man göra åtgärder där också.
Är ytterväggar på markplan byggda i lättbetong ?, eller är det bara innerväggar ?
Varför jag frågar är för att i dessa material finns radonet, men kontrollera värdet efter radonsaneringen och titta att det inte överskrider 200 och att testet är relativt nygjort.
50-tal´s hus brukar vara bra.
Mvh jawen