Hej,
Har fått i uppdrag att ta reda på om det kan finnas nått intresse och värde i ett par maskiner. (Se bilder nedan, fler bilder kan ordnas)
Förutsättningarna är att ingen vet om maskinerna fungerar tillfredställande eller vilka tillbehör som hör till vilken maskin (finns en hög med grejer som ser ut att passa här och där på maskinerna)
Eventuell köpte måste därför själv bedöma skicket och vilka tillbehör som hör till maskinen som är av intresse.
Har fått i uppdrag att ta reda på om det kan finnas nått intresse och värde i ett par maskiner. (Se bilder nedan, fler bilder kan ordnas)
Förutsättningarna är att ingen vet om maskinerna fungerar tillfredställande eller vilka tillbehör som hör till vilken maskin (finns en hög med grejer som ser ut att passa här och där på maskinerna)
Eventuell köpte måste därför själv bedöma skicket och vilka tillbehör som hör till maskinen som är av intresse.
Revolversvarvarna är det nog måttlig efterfrågan på. Den vanliga svarven är av en storlek som är efterfrågad av hobbyister. Likas fräsen. Slipmaskinen lär inte heller vara svår att sälja. Borrmaskinerna är sannolikt lättare att sälja delade än inklump. Men det finns säkert de som vill köpa för att göra just det. Verktyg ligger det en hel del värde i om det finns.
Borrmaskinen med 4 borrhuvuden är till för serietillverkning. Man flyttar arbetsstycket för varje steg i processen. Svårsåld men guld värd för rätt köpare.
Revolversvarvarna är svårsålda i dag men de används fortfarande för vissa arbeten i industrin. Allt över skrotvärde är sakliga bud. Skrotvärdet är kring 100 euro stycke men litet mer än så behöver du få.
De separata pelarborrmaskinerna och supportsvarven och smärgeln är hårdvaluta. Sköter man om dem så bara stiger de i värde.
Suportsvarven skulle jag ha användning för men det är grunt i kassan igen så du måste nog hitta en annan köpare. En arbetsgivare försöker låta bli att betala nästan 10000 euro som jag har i innestående lön. Nu när jag äntligen hade arbetat ekonomin på fötter någotsånär kom det här i stället.
Stora pelarborrmaskinen skulle kosta kring 1000 eller 1500 euro i Finland och de små separata borrmaskinerna mellan 200 och 500 euro styck. Smärgeln skulle kosta 100 eller 200 euro.
Revolversvarvarna är svårsålda i dag men de används fortfarande för vissa arbeten i industrin. Allt över skrotvärde är sakliga bud. Skrotvärdet är kring 100 euro stycke men litet mer än så behöver du få.
De separata pelarborrmaskinerna och supportsvarven och smärgeln är hårdvaluta. Sköter man om dem så bara stiger de i värde.
Suportsvarven skulle jag ha användning för men det är grunt i kassan igen så du måste nog hitta en annan köpare. En arbetsgivare försöker låta bli att betala nästan 10000 euro som jag har i innestående lön. Nu när jag äntligen hade arbetat ekonomin på fötter någotsånär kom det här i stället.
Stora pelarborrmaskinen skulle kosta kring 1000 eller 1500 euro i Finland och de små separata borrmaskinerna mellan 200 och 500 euro styck. Smärgeln skulle kosta 100 eller 200 euro.
Klicka här för att svara









