1 373 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Vad tror ni om denna? (värmepump)
MathiasS!MathiasS skrev:
Ja, det är väl just hanteringen av köldmedium som man kan förmoda att inte alla hemmapulare vet så mycket om...
Även om jag vill tro att de flesta, och framförallt alla på detta forum, är noggranna och förnuftiga människor så kan det ju finnas anledningar till att lämna vissa saker åt de som är utbildade på det.
Enligt ditt resonemang skulle man kunna säga att man inte behöver ha vapenlicens för att inneha ett vapen......men ett skott kan ju gå av om man hanterar det fel, eller hur?
Min vp-leverantör sade att jag kunde göra det själv om jag ville. Men garantin skulle inte gälla då så det blev en certifierad som gjorde det. Det som krävdes för installationen var en Vacumpump och ett konverktyg som konade ändarna på kölmedieslangarna innan ihopaskruvningen. Ingen kontakt med köldmediet förekom vid installationen vilket redan fanns i vp:n.
Det rekommenderades dessutom att ett eluttag med egen säkring skulle finnas just för vp:n.
Det rekommenderades dessutom att ett eluttag med egen säkring skulle finnas just för vp:n.
Klicka här för att svara