9 418 läst ·
20 svar
9k läst
20 svar
Vad tror ni om att gipsputsa dessa väggar? (Bilder)
kan vara ide att du använder ardex 828 om du skall ha det superslätt.Sportkeps skrev:
gipsputs blir tycker jag en grövre yta
Väggen som jag putsat går ihop med en motstående vägg av gipsskivor. Man kan inte se någon skillnad mellan dem.Sportkeps skrev:
Det är rätt enkelt att få gipsputsen slät, duscha med en blomspruta och var inte snål på vattnet.
Jag gjorde min vägg i omgångar med kanske 5-6 kvm per gång så jag hann med att glätta.
Normalt syns det inte efteråt var du pausat någonstans. Som en tidigare talare nämnt så kan gipsputs ibland upplevas som grovt och den putsen från combimix som jag normalt använder behöver ett lager sansspackel om du ska uppnå samma släthet som en målad gipsskiva. Givet detta letade jag lite ersättare och speciellt cementbundna produkter och upptäckte att vissa tunnfogsbruk kan användas för upp till 2-3mm tjocklek. Lättarbetat som gipsputs men betydligt finare material. Dessutom våtskadestabilt på ett annat sätt. Upplever det som enklare att jobba med jämfört med normal putsbruk
Nu ska jag strax dra igång med putsningen. Jag har bestämt mig för att eftersträva så slät yta som möjligt. Kan någon ge ett par på hur jag gör detta rent tekniskt, samt vilka verktyg jag behöver?
Jag antar att jag ska glätta ytan, men hur gör jag det?
Gipsputset är från Weber och heter gypsum.
Jag antar att jag ska glätta ytan, men hur gör jag det?
Gipsputset är från Weber och heter gypsum.
Klicka här för att svara