Sålänge du får tillräckligt med luft i huset är det troligen ok att sänka. Inte upplevt torr luft som en del får. Men alla är vi olika och olika känsliga.
Tyvärr blir min frånluft inte så hög som den kanske borde bli efter eldning med kamin. Rören är dock dåligt värmeisolerade och fixas detta kommer frånluft värma ingående luft ganska rejält. Även kalla perioder. Elpatronen i aggregatet är ju till för de kalla perioderna där kallras är direkt otrevligt. Men Det går ju troligen inte heller på 100%. Mitt som är på 1000W går mellan 10-40% beroende på intällning och temp på inkommande luft kontra frånluften. Eftervärmning. Finns även förvärmning för de som har rejäla vintrar.