Tjena!
Gjorde just min första flytspackling. Såg ju lätt ut på youtube ;)
Jag tyckte att jag bara skrapade ut det en kort stund. När det stelnat
insåg jag att det är lite bulor här och var. Eftersom jag aldrig lagt klinker så har jag
ingen aning om hur mycket man kan justera rätt lutningen med där.
Fallet är åt rätt håll men går i små etapper på ca 4-5dm här och var.
höjdskillnaden är nog ca 1cm vid dessa större bulor.
Hur skulle ni ha löst detta?
Man kan ju kanske lägga i annat golvspackel här och var men det är lite lurigt att bedöma riktigt var tycker jag. man kan väl även lägga tjockare med massa under klinkern när man sätter dit den men det måste ju bli svårt att få ett ganska plant golv då i alla fall. eller?
nåt tips?

flytspacklar jag igen måste jag försöka höja dörrkarmen och sätta på någon slags förhöjningsring på brunnen.

otroligt tacksam för tips. Detta går och skaver i bakhuvvet hela dagarna.

tjoflöjt!!

Bulor slipar du bort med en betongslipmaskin, finns att hyra hos uthyrningsfirmorna. Svackor kan du spackla med handspackel snabb.

Alltså, jag är också nybörjare men har istället för flytspacklat gjutit mitt första betonggolv i badrummet. Det var svårt att få helt jämnt även om jag har lyckat med fallet, har liknande bulor som du pratar om. Jag har hällt vatten och kollat om det blir några pölar, sen ringade jag in dessa pölar med en vanlig tuschpenna och spacklade i ringarna. När jag spacklade så använde jag en pensel där övergångarna var för att få dessa så fina som möjligt. Kollade att jag nått rätt höjd mha vattenpass.

T
Ta en lång rätskiva eller en riktigt rak bräda och "stocka" av golvet. Alltså kolla först av med rätskivan var svackorna är och markera dessa, blanda sedan handspackel eller löst flytspackel och häll ut vid svackorna efter hand som du drar rätskivan över golvet.

Hur lyckade du förresten få så mycket svackor? Du kan inte ha följt anvisningarna till fullo då du har haft alldeles för lite vatten i flytspacklet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.