Det satt plastmatta som jag nu rivit loss. Trappstegen är rena furusteg. Vilplanet är dock en vanlig golvspånskiva.
Jag har tänkt mig måla trappstegen, men hur gör jag med vilplanet ?
* Spackla upp o måla som det är?
* Ta bort golvspånskivan o lägga furugolv och måla sedan?
* Lägga laminat o måla
* Måla stegen och lägg matta på vilplanet, ev halvmånar på stegen med i samma material?
Hade inte tänkt renovera hela just nu med nya plansteg o allt
* Lägga laminat o måla
* Måla stegen och lägg matta på vilplanet, ev halvmånar på stegen med i samma material?
Måla inte stegen, slipa och lacka, samt sätt halvmånar på stegen. Vilplanet så spacklar du så det jämnt om det behövs, kan du få tag i en matta som passar i kulör med halvmånarna så är det bra. Den sträck lite påplats och limmas lite lätt runt om alla kanter. Det som kan vara lite som man inte vill ha, är klippt kant mot nedgången, den vill gärna fransa sig där. Kanske kan där du köper mattan, kantsy den och ingen halvmåne på stannplan
Medlem
· Stockholm
· 68 inlägg
Hade inte målat stegen om jag var du, skulle behållt det träfärgat och lagt mattor. Har haft en vitmålad trappa förut, såg ständigt smutsig och allmänt dassig ut.M M.K skrev:Det satt plastmatta som jag nu rivit loss. Trappstegen är rena furusteg. Vilplanet är dock en vanlig golvspånskiva.
* Lägga laminat o måla
Klicka här för att svara