Oj, oj, oj.......det där med att skriva ett bra och täckande kontrakt är inget man lätt förmedlar via et sådant här forum.
Läs och begrunda andras inlägg här om vad det var som gick snett med deras bygge och hur de kunnat förebygga.
Det allra bästa är att du lägger några tusenlappar på att låta en byggjuridiskt sakkunnig gå igenom avtalet innan ni skriver på. Det sparar säkerligen in dina satsade slantar med råge. Plus att du har större chans att få ett smärtfritt bygge.
Pula inte med detta själv!