4 847 läst ·
11 svar
5k läst
11 svar
Vad ska man ha bakom radiatorerna?
Håller på att renovera lite hemma och funderar på att plocka ner alla radiatorerna på ovanvåningen för att ta bort tapeterna som håller på att loss där bakom.
Väggarna är av spånskiva och jag funderar på vad jag ska göra bakom?
Spackla och måla med väggfärg eller vad är bäst?
Väggarna är av spånskiva och jag funderar på vad jag ska göra bakom?
Spackla och måla med väggfärg eller vad är bäst?
Då radiatorerna med tillhörande rör är mycket nära väggen så blir det inge gips på dom väggarna.
Övriga delarna ska tapetseras så jag tänkte just måla bakom och tapetsera runt om.
Funderade lite om man skulle sätta väv eller något annat på väggen innan man målade!?
Vad är den bästa typen av färg?
Övriga delarna ska tapetseras så jag tänkte just måla bakom och tapetsera runt om.
Funderade lite om man skulle sätta väv eller något annat på väggen innan man målade!?
Vad är den bästa typen av färg?
Jag skulle hoppat väv av anledningen att det blir svårare att städa och damma. Slätt och enkelt vitt (eller annan passande) bakom. Ska gå att städa med dammvipan och en dammsugare typ.
Väggfärg eller lackfärg med lite högre glans, typ 20 eller mer är nog vettigt.
Btw, ser man igenom elementen? isf spelar det lite roll om färgen gulnar, kanske köpa en dyrare mer tålig färg isf.
Btw, ser man igenom elementen? isf spelar det lite roll om färgen gulnar, kanske köpa en dyrare mer tålig färg isf.
Ta vanlig väggfärg typ glans 7. Finns ingen anledning till att ha blankare.
Sen personligare tycker kag det blir snyggare om man har samma som resten av väggarna. Bröstningar är egentligen en accordlösning för att det ska gå snabbare (och lättare).
Sen personligare tycker kag det blir snyggare om man har samma som resten av väggarna. Bröstningar är egentligen en accordlösning för att det ska gå snabbare (och lättare).
Redigerat:
Det finns väv och det finns väv tex. microlit som är slät och blir mycket bra yta som man kan köra i hela rummet.http://nordenpaint.se/vav-och-armeringsduk/glasfibervavcorre skrev:Jag skulle hoppat väv av anledningen att det blir svårare att städa och damma. Slätt och enkelt vitt (eller annan passande) bakom. Ska gå att städa med dammvipan och en dammsugare typ.
Det finns ju även renoveringsgips 6 mm tjock.
Kan man inte bara ha tapeten bakom också?
Har elradiatorer i lägenheten jag har köpt nu och vi ska tapetsera om alla rum och jag tror tom. byta elradiatorer till oljefyllda, kan man tapetsera bakom eller ska man måla?
Har elradiatorer i lägenheten jag har köpt nu och vi ska tapetsera om alla rum och jag tror tom. byta elradiatorer till oljefyllda, kan man tapetsera bakom eller ska man måla?
Elraddar är lättare att hänga av när man målar eller tapetserar om. Så då går det ju bra.
Med vattenfyllda så vill man inte göra det i onödan, det både sliter onödigt på värmesystemet, och slabbar ned.
Därav att man har en enkel neutral bakgrund.
Med vattenfyllda så vill man inte göra det i onödan, det både sliter onödigt på värmesystemet, och slabbar ned.
Därav att man har en enkel neutral bakgrund.
Anlitar du en målare så frågar de hur du vill ha det. Det är ganska vanligt att man målar bakom och slutar med tapeten ett par cm innan radiatorn. Är det under ett fönster så målar man hela vägen bakom. Sitter radiatorn på en vägg slutar tapeten någon cm ovanför så att det ser ut som en vit ram runt radiatorn.Hojte skrev:
Och det enda anledningen är att det är lättareslurppe99 skrev:Anlitar du en målare så frågar de hur du vill ha det. Det är ganska vanligt att man målar bakom och slutar med tapeten ett par cm innan radiatorn. Är det under ett fönster så målar man hela vägen bakom. Sitter radiatorn på en vägg slutar tapeten någon cm ovanför så att det ser ut som en vit ram runt radiatorn.
Klicka här för att svara