2 235 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Vad ska man göra efter skada
tjenare har haft en vattenskada i ett badrum i vårat hus då badrummet va över 30 år gammalt så ersätter inte försäkringar det alls. Men byggfirman som var och rivde och letade efter läckan rev ner ett innertak och sågade upp en vägg i ett trapphus.
Detta skulle försäkringen täcka, kollade med en firma vad dom skulle ha för att återställa det. Lämna offerten till föraäkringsbolaget dom betalde ut priset -självrisk. Ska jag lämna in fakturan när det är klart eller kan man ”hjälpa” till o få en slant över från det försäkringsbolaget betalde ut?
Detta skulle försäkringen täcka, kollade med en firma vad dom skulle ha för att återställa det. Lämna offerten till föraäkringsbolaget dom betalde ut priset -självrisk. Ska jag lämna in fakturan när det är klart eller kan man ”hjälpa” till o få en slant över från det försäkringsbolaget betalde ut?
Det bästa är att alltid kontakta försäkringsbolaget då det vad som täcks och vad självrisker ligger på. Oftast tar de omkringliggande skador men att själva ledningar eller ytskikt i badrum är totalt avskrivna.
Jo men vi har fått pengarna utbetalda enligt offerten från snickaren. Men det är semestertider så skulle jag kunna återställa det som är öppet själv o sen kunna behålla lite av pengarna som jag fått utbetalt? Eller vill föraäkringsbolaget ha in fakturorna när allt är klart?
Klicka här för att svara