3 838 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Vad ska jag spåra med?
Kommer att spåra i betongtak och för det ändamålet kommer jag att hyra fräs och stoftavskiljare.
Jag kommer även att behöva spåra i våra väggar som innehåller ca 10-12mm gips och sen under det är det lättbetong som känns ganska porös. Jag ska fräsa in högtalarkablar i väggen.
Vad ska jag ha för verktyg? Cirkelsåg?, Vinkelkap, spårfräs?
Tacksam för svar.
Jag kommer även att behöva spåra i våra väggar som innehåller ca 10-12mm gips och sen under det är det lättbetong som känns ganska porös. Jag ska fräsa in högtalarkablar i väggen.
Vad ska jag ha för verktyg? Cirkelsåg?, Vinkelkap, spårfräs?
Tacksam för svar.
Beror ju på hur mycket du skall spåra, men kanske en sån:
http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=510240686&pf_id=SE-040004&dept_id=SE-040
http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=510240686&pf_id=SE-040004&dept_id=SE-040
Har spårat lite grann i både vanligt betong golv samt någon porös blåbetong/hålsten eller vad det kan varit. Körde med en vinkel slip med 230mm skivor. Gjorde 2 spår och slog bort det där emellan med en huggmejsel bara.
Dock dammar vinkelslippen en del.
// Snozzi
Dock dammar vinkelslippen en del.
// Snozzi
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Klicka här för att svara