Hej!

Har en sommarstuga från 1916. Vinden är isolerad med sågspån. Jag tänkte fylla på ovanför en "kattvind"(?) där det idag inte finns något spån alls. Ska jag lägga något papp eller dylikt innan jag lägger spån. Min tanke är att fylla upp dessa "snedtak" på samma sätt som på andra ställen, dvs upp till yttertaket utan luftficka.

Vad ska jag tänka på? Det känns rätt ha he någon slags diffusionsöppen papp under spånet så att det inte faller ner i rummet under....
 
Hydreingspapp är nog en bra ide (inte plast dock!).
Finns på bygghandlen (tex isolinas)

Men skall du fylla ända upp ? Finsn det ingen ventilatiobn mellan yttertak/isolering som det brukar finnas ?

/K
 
Naturligtvis dagstidningar från 2016.
På min verkstadsvind hittade jag massor med bröllopstelegram....

Protte
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.