Skulle borra ovanför fönstret men då fastnade borren, fick ut borren och då följde detta med. Läste runt lite och det verkar vara ångspärr plast.
Vad ska jag göra nu? Är det allvarligt? Hålet måste nu fyllas men med vad? Är det spackel som gäller eller ska jag använda något annat då det är ångspärr?
Jag är inte så duktig på detta så all hjälp uppskattas! Hålet är cirka 5 cm djupt.
Vad ska jag göra nu? Är det allvarligt? Hålet måste nu fyllas men med vad? Är det spackel som gäller eller ska jag använda något annat då det är ångspärr?
Jag är inte så duktig på detta så all hjälp uppskattas! Hålet är cirka 5 cm djupt.
Hej och välkommen till Byggahus!
Om det är i ett vanligt torrt bostadsutrymme tycker jag inte du behöver göra nått mer än att sätta upp eller dra igenom det du borrade för.
Är det däremot i ett våtrum bör du nog försöka täta med nån lämplig fogmassa runt den skruv/ plugg eller kabel du monterar.
Om det är i ett vanligt torrt bostadsutrymme tycker jag inte du behöver göra nått mer än att sätta upp eller dra igenom det du borrade för.
Är det däremot i ett våtrum bör du nog försöka täta med nån lämplig fogmassa runt den skruv/ plugg eller kabel du monterar.
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
