Skulle borra ovanför fönstret men då fastnade borren, fick ut borren och då följde detta med. Läste runt lite och det verkar vara ångspärr plast.

Vad ska jag göra nu? Är det allvarligt? Hålet måste nu fyllas men med vad? Är det spackel som gäller eller ska jag använda något annat då det är ångspärr?

Jag är inte så duktig på detta så all hjälp uppskattas! Hålet är cirka 5 cm djupt.

• En hand håller i en bit tunn och genomskinlig plast, vilket verkar vara en ångspärr, som fastnat vid borrning ovanför ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Hej och välkommen till Byggahus!

Om det är i ett vanligt torrt bostadsutrymme tycker jag inte du behöver göra nått mer än att sätta upp eller dra igenom det du borrade för.

Är det däremot i ett våtrum bör du nog försöka täta med nån lämplig fogmassa runt den skruv/ plugg eller kabel du monterar.

• Gilla
Nork
  • Laddar…
Hej! Nej det är sonens rum, skulle borra och sätta upp gardinstång men så blev det som det blev. Nu borrade jag lite högre och det var inga problem alls. Vill fylla hålet men är det vanlig spackel som gäller eller ska man ta akrylfog?

Ta det du har hemma. Eller för den delen är bekvämast med att hantera

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.