Började med att dumpa lite överblivna stora stenar och isoblock. Sen makadam 32mm längst ner, kanske 80% uppåt. Sen grus 0-16, eller om det var 0-8 upptill. Är inte hemma just nu för att dubbelkolla… Så det blev dränerande nertill och sen tätare upptill. Många lass med skottkärran blev det då jag gjorde allt för hand.
Det slutade även med två lager isodränskivor. Dels var ju nån här i tråden skeptisk till bara ett lager, sen skrev nån att marktrycket blir lägre med två lager, och slutligen tänkte jag att det blir ännu bättre isolerat vilket är trevligt. Så de tre orsakerna gjorde att jag la ett par tusen extra på detta, eller vad det nu kan ha landat på i kronor.
Jag hade Finjas armeringsnät enligt anvisningar, kanske varannat eller varje lager under mark eller vad de säger? Bistål blev det bara högst upp i betongen där det var U-block.
Hade 350mm block.
Som syns på bild orkade jag inte putsa utan blev fasadskivor. På insidan såg jag en hårstråstunn spricka vid fönstret före målning. Lade i lite gipsputs där och sen dess har den inte kommit tillbaka. Känner mig inte något orolig för marktrycket.
Gruset ser lite brunt ut för att det inte regnat tillräckligt innan bilden togs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder